Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Dzień Pustej Klasy to święto edukacji w naturze obchodzone co roku w czerwcu. W tym roku spotykamy się w przyrodzie w piątek, 10 czerwca. Tego dnia dzieci i młodzież, wspólnie ze swoimi nauczycielami, porzucają naukę w klasie na rzecz nauki w przyrodzie. Do udziału w tegorocznym wydarzeniu zgłosiło się już ponad 800 szkół i przedszkoli (ponad 6000 klas i grup) z całego kraju.
„Choć naukowcy wielokrotnie udowodnili, że kontakt z przyrodą jest niezbędny do zachowania zdrowia psychicznego i fizycznego tak dzieci jak i dorosłych to wciąż zajęcia w terenie nie są traktowane jako pełnoprawna forma edukacji w polskiej szkole, a pogoda potrafi skutecznie odstraszać nauczycieli przedszkolnych od zapewnienia dzieciom codziennej dawki ruchu na świeżym powietrzu – mówi Gosia Świderek z Ośrodka Działań Ekologicznych >>Źródła<<. - Ale wiemy też, że jest mnóstwo nauczycieli, którzy wierzą w moc natury i korzystają z jej dobrodziejstw na co dzień. To właśnie ich zapraszamy do świętowania Dnia Pustej Klasy”.
(więcej: https://dzienpustejklasy.pl/wzmacnia-uspokaja-uszczesliwia/)
Ośrodek Działań Ekologicznych „Źródła” organizuje obchody Dnia Pustej Klasy w Polsce od 2016 roku. Co roku dziesiątki tysięcy dzieci bawią się i uczą na świeżym powietrzu.
Na stronie dzienpustejklasy.pl nauczyciele mogą znaleźć mnóstwo pomysłów na zajęcia w terenie. Edukatorzy Źródeł dzielą się tam pomysłami nie tylko na zajęcia przyrodnicze, ale także przedmiotowe, bo natura to doskonałe miejsce do nauki polskiego, muzyki, fizyki, geografii czy WF do wykorzystania w terenie. Wszystko po to, aby zachęcić nauczycielki i nauczycieli, by lekcje jak najczęściej spędzili ze swoimi uczennicami i uczniami poza budynkiem szkoły.
Doświadczenia Źródeł wyraźnie pokazują, że regularne kilkugodzinne wyjścia w teren mają nieoceniony wpływ na uczniów, ale także na klasę jako grupę. Ostatnie dwa miesiące kiedy do klas uczestniczących w projekcie dołączyły dzieci z Ukrainy pokazały, że w naturze jest łatwiej: dogadać się pomimo barier językowych, włączać się w zadania grupowe, redukować napięcie i stres. Wychowawczyni z łódzkiej szkoły mówi: „Podczas zajęć terenowych u dzieci ukraińskich pierwszy raz widziałam uśmiech na twarzach”. Inna dodaje: „Łatwiej się dzieciom dogadać w trakcie działania, dzieci ukraińskie szybciej się otwierają, łatwiej im przełamać barierę języka, pokazuje się u nich radość”. Co ważne, doświadczanie przyrody i kontakt z naturą sprzyja nie tylko integracji uczniów z Ukrainy, ale łagodzi napięcie także polskich nauczycieli, dla których ostatnie tygodnie są ogromnym wyzwaniem i obciążeniem.
Źródło informacji: Ośrodek Działań Ekologicznych „Źródła”
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
POBIERZ ZAŁĄCZNIKI
Data publikacji | 06.06.2022, 12:21 |
Źródło informacji | Ośrodek Działań Ekologicznych „Źródła” |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ