Pobierz materiał i Publikuj za darmo
#FakeHunter Challenge to cykliczny konkurs organizowany przez Polską Agencję Prasową (https://fakehunter.pap.pl), kierowany do wszystkich, którym zależy na propagowaniu idei dostępu do wiarygodnych i rzetelnych informacji.
Pierwsza konkurencja konkursowa, pod nazwą „Polowanie na fake newsy”, polegała na wyłapaniu w sieci jak największej liczby nieprawdziwych informacji. Jej zwycięzcą został Paweł Rydzyński, który w nagrodę otrzymał 8 tys. zł.
Druga nagroda, 6 tys. złotych, trafiła do zespołu, który tworzyli: Damian Baron, Aleksandra Biszczanik i Kacper Cop.
„Tegoroczny temat był szeroki, dało się znaleźć aż za dużo fake newsów” - stwierdził Damian Baron.
Trzecie miejsce zajął Łukasz Mazurkiewicz, który otrzymał nagrodę 3 tys. zł.
„To moja czwarta edycja #FakeHunter Challenge i jednocześnie trzecia, w której zająłem miejsce na podium. Tegoroczny konkurs był, według mnie, trudniejszy niż poprzednie, bo spora część potencjalnych fake newsów została już zweryfikowana przez redakcję” - zauważył Łukasz Mazurkiewicz.
W drugiej konkurencji pt. #FakeHunter BrainStorm, w której liczyły się kreatywność, otwartość na nowe rozwiązania i perspektywiczne myślenie, iPada wygrał Jakub Kubasik. Jury wybrało jego pomysł na rozszerzenie serwisu fakehunter.pap.pl o podcasty .
„Do zobaczenia za kilka miesięcy, w kolejnej edycji FakeHunter Challenge” - zakończył prezentację laureatów konkursu Wiktor Świetlik.
Konkursowi #FakeHunter Challenge towarzyszył cykl interesujących rozmów i debat, transmitowanych na żywo. Wśród rozmówców znaleźli się korespondenci zagraniczni, analitycy i eksperci, zajmujący się sprawami międzynarodowymi oraz weryfikacją informacji.
Zapis spotkań jest dostępny na https://fakehunter.pap.pl.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 25.11.2022, 13:56 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |