Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W ciągu sześciu pierwszych miesięcy tego roku deweloperzy dostarczyli na rynek 729 tys. m kw. nowej powierzchni magazynowej, co stanowi rekord w historii branży - wynika z najnowszego raportu CBRE - jednej z największych nas świecie firm doradczo -inwestycyjnych. Kolejnych 2,3 mln m kw. jest w budowie.
Duża liczba rozpoczętych inwestycji jest efektem rosnącego popytu, który w pierwszym półroczu tego roku był o 20 proc. większy niż rok temu. Mimo stale zwiększającej się liczby magazynów, dostępność wolnej powierzchni jest wciąż ograniczona, a wskaźnik pustostanów spada; w I półroczu 2018 roku wyniósł tylko 4 proc., co jest najniższym wynikiem w historii i oznacza spadek o 0,7 pp. wobec I kwartału 2018.
"Uczestnicy rynku logistycznego nabrali tempa, co widać zarówno we wskaźniku powierzchni magazynowej będącej w budowie, ponadprzeciętnej aktywności najemców oraz niskim wskaźniku pustostanów - potwierdza Wojciech Kosiór, Director Head of BTS & Integrated Services w CBRE. Dodaje, że z danych wynika, że aż w czterech regionach, czyli centralnym, północnym, zachodnim oraz w Szczecinie, wskaźnik pustostanów znajduje się na poziomie poniżej 1 proc. W pozostałych częściach Polski - poza Warszawą - wynosi poniżej 10 proc. "To historyczne wyniki, których nie zanotowaliśmy nigdy wcześniej" – komentuje Kosiór.
Dużą aktywność deweloperów widać nie tylko we wskaźnikach, ale też w dużej liczbie projektów logistycznych. Łącznie jest ich w całej Polsce aż 65. Największe rozpoczęte w drugim kwartale 2018 r. to m.in. Panattoni BTS Leroy Merlin i Panattoni BTS Bolesławiec. (PAP)
ewes/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 08.08.2018, 15:14 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |