Newsletter

Polska potentatem w Europie w produkcji owoców jagodowych

01.07.2016, 17:22aktualizacja: 01.07.2016, 17:22

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Produkcja owoców jagodowych - truskawek, malin, porzeczek i borówki amerykańskiej - stała się polską specjalnością. Coraz więcej owoców trafia na eksport. Konsumenci cenią je za smak, zapach i wygląd. Trwa kampania promująca te owoce.

Polska jest największym producentem jabłek, wiśni, malin, porzeczek i borówki wysokiej w Europie. Jest też liderem w eksporcie przetworów jagodowych. Zagranicę jest sprzedawanych ok. 80 proc. mrożonych owoców i blisko 90 proc. koncentratów owocowych.

Od lipca ub. r. prowadzona jest unijna kampania promocyjno-informacyjna na rynkach Polski, Austrii, Szwecji, Finlandii i Czech pod nazwą "niezwykłe właściwości zwykłych owoców”, prowadzona przez Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej. Kampania przewidziana jest na 3 lata; na promocję są ok. 4 mln euro.

Do promocji zostały wybrane te kraje, do których możemy potencjalnie zwiększyć eksport; założyliśmy, że wzrośnie on o 8 proc. - powiedział na piątkowej konferencji prasowej prezes Związku Sadowników RP Mirosław Maliszewski. Wyjaśnił, że chodzi o zapoznanie konsumentów z wysoką jakością, bogactwem składników mineralnych i witamin oraz niepowtarzalnym smakiem owoców jagodowych pochodzących z Unii Europejskiej, a głównie z Polski.

Zakładamy, że zwiększymy spożycie owoców jagodowych na rynku Polski, Austrii, Szwecji, Finlandii i Czech o co najmniej 8 proc. i to jest możliwe do uzyskanie - ocenił Maliszewski. Jak mówił kampania ma też podnieść wzrost świadomości na temat właściwości europejskich owoców jagodowych.

Maliszewski zwrócił uwagę, że kampania jest skierowana głównie do osób, które dokonują zakupów dla rodziny, a więc do kobiet. Odbywa się to poprzez np. media, prasę kobiecą, poradniki kulinarne itp. (PAP)

awy/ zab/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 01.07.2016, 17:22
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ