Newsletter

Ponad 3,6 mld zł zysku netto górnictwa w 2017 r.

05.03.2018, 13:45aktualizacja: 05.03.2018, 13:45

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Górnictwo węgla kamiennego wypracowało w ub. roku ponad 3,6 mld zł zysku netto, zarabiając średnio ok. 40 zł na każdej sprzedanej tonie węgla. Jego średnie ceny wzrosły o ponad jedną czwartą - wynika z danych katowickiego oddziału ARP.

Ubiegłoroczne wyniki sektora węgla kamiennego przedstawiono w poniedziałek w Katowicach podczas posiedzenia trójstronnego zespołu ds. bezpieczeństwa socjalnego górników. W spotkaniu uczestniczą m.in. wiceministrowie: energii Grzegorz Tobiszowski oraz rodziny i pracy Stanisław Szwed, szefowie górniczych spółek oraz związkowcy.

Z przedstawionych podczas posiedzenia danych katowickiego oddziału Agencji Rozwoju Przemysłu (ARP) wynika, że w ub. roku branża odzyskała rentowność, a jej wyniki finansowe były najlepsze od lat. Wskaźnik EBITDA osiągnął wartość 6 mld 673 mln zł, wobec niespełna 2,9 mld zł rok wcześniej.

W 2015 r. strata sektora węglowego netto przekraczała 4,5 mld zł. Rok później górnictwo było jeszcze na minusie, z niewielką stratą netto rzędu 3,6 mln zł i stratą na sprzedaży węgla w wysokości ok. 666 mln zł. W minionym roku dodatni wynik przekroczył 3 mld 611,4 mln zł, z czego ponad 2,6 mld zł to zysk ze sprzedaży węgla. Dane finansowe są jeszcze weryfikowane przez biegłych rewidentów.

Rosnące w ub. roku ceny węgla przyniosły górnictwu ponad 14-procentowy wzrost przychodów ze sprzedaży tego surowca – do ponad 20,5 mld zł, wobec niespełna 18 mld zł w roku 2016 i ponad 19 mld zł w latach 2014-2015. Wzrost osiągnięto mimo spadku wydobycia i sprzedaży węgla. (PAP)

autor: Marek Błoński

edytor: Sonia Sobczyk

mab/ son/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 05.03.2018, 13:45
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ