Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak podał dziennik "Financial Times", po zakończeniu transakcji, AB InBev będzie odpowiedzialne za sprzedaż co czwartego piwa na świecie i nawet 45 proc. przychodów z rynku browarniczego, umacniając swoją pozycję jako największego producenta napoju na świecie.
Cena transakcji została ustalona na 45 funtów za akcję. Zgodnie z życzeniem akcjonariuszy, oferta została podniesiona o jeden funt z lipcowego poziomu 44 funtów za akcję ze względu na spadek wartości waluty po czerwcowym referendum ws. wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej.
Przejęcie SABMiller pozwoli AB InBev - producentowi wielu z najpopularniejszych marek piwa - na rozszerzenie swojej działalności na rynku afrykańskim i w Ameryce Południowej.
Ze względu na regulacje rynkowe, nowa firma będzie musiała przekazać kilka należących do siebie marek konkurencyjnej japońskiej firmie Asahi.
Około 1,5 proc. akcji SABMiller należy do grupy Kulczyk Investments zarządzanej przez spadkobierców zmarłego w ubiegłym roku polskiego milionera Jana Kulczyka. Według złożonej przez AB InBev oferty, udziały te są obecnie warte 1,08 miliarda funtów.
W kwietniu tego roku fundusz sprzedał kolejne 1,5 proc.; kwota transakcji wyniosła wówczas nieco ponad miliard funtów. Kulczyk Investments dołączył do akcjonariuszy SABMiller w 2009 roku, otrzymując ok. 3 proc. udziałów w zamian za sprzedaż 28,1 proc. akcji Kompanii Piwowarskiej.
Finalizacja fuzji spodziewana jest 10 października br.
Z Londynu Jakub Krupa (PAP)
jakr/drag
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 28.09.2016, 17:52 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |