Newsletter

Powstał Fundusz Promocji Roślin Oleistych

04.08.2019, 12:32aktualizacja: 04.08.2019, 12:32

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Utworzony został fundusz promujący spożycie produktów oleistych i pszczelich. Fundusz Promocji Roślin Oleistych rozpocznie działalność po wyborze komisji zarządzającej. Nabór kandydatów trwa do 16 sierpnia br. - poinformowało ministerstwo rolnictwa.

13 czerwca 2019 r. Sejm RP znowelizował ustawę o funduszach promocji produktów rolno­-spożywczych, którą 11 lipca 2019 r. podpisał Prezydent RP Andrzej Duda. Przepisy ustawy weszły w życie od 1 sierpnia br. Na podstawie tych regulacji został utworzony fundusz promocji roślin oleistych.

"Dodatkowo przewidziano wsparcie ze środków tworzonego funduszu produktów pszczelich, co jest uzasadnione z uwagi na wpływ aktywności pszczół na plony rzepaku. Obecność pszczół na plantacji rzepaku jest niezbędna do prawidłowego zapylenia roślin, a udział rzepaku w krajowym areale uprawy roślin oleistych stanowi 95–97 proc." - czytamy na stronie Polskiego Stowarzyszenia Producentów Oleju.

Celem Funduszu jest wspieranie działań informacyjnych nt. jakości i zalet roślin oleistych ? rzepaku, rzepiku, soi, lnu oraz konopi, przetworów pochodzących z przetworzenia tych roślin, a także miodu i innych produktów pszczelich. Ponadto ze środków tego funduszu będzie promowane spożycie przetworów nasion oleistych lub produktów pszczelich. Z funduszu będą finansowane także badania rynkowe dot. spożycia przetworów nasion oleistych lub produktów pszczelich oraz badań naukowych i prac rozwojowych mających, które będą poprawiały jakość roślin oleistych czy produktów pszczelich.

Pieniądze na działalność tego funduszu będą pochodziły od podmiotów prowadzących działalność gospodarczą w zakresie przetwórstwa roślin oleistych, które mają przekazywać wpłaty w wysokości 0,2 proc. wartości netto od transakcji kupna-sprzedaży. (PAP)

awy/ drag/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 04.08.2019, 12:32
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ