Pobierz materiał i Publikuj za darmo
13 czerwca 2019 r. Sejm RP znowelizował ustawę o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych, którą 11 lipca 2019 r. podpisał Prezydent RP Andrzej Duda. Przepisy ustawy weszły w życie od 1 sierpnia br. Na podstawie tych regulacji został utworzony fundusz promocji roślin oleistych.
"Dodatkowo przewidziano wsparcie ze środków tworzonego funduszu produktów pszczelich, co jest uzasadnione z uwagi na wpływ aktywności pszczół na plony rzepaku. Obecność pszczół na plantacji rzepaku jest niezbędna do prawidłowego zapylenia roślin, a udział rzepaku w krajowym areale uprawy roślin oleistych stanowi 95–97 proc." - czytamy na stronie Polskiego Stowarzyszenia Producentów Oleju.
Celem Funduszu jest wspieranie działań informacyjnych nt. jakości i zalet roślin oleistych ? rzepaku, rzepiku, soi, lnu oraz konopi, przetworów pochodzących z przetworzenia tych roślin, a także miodu i innych produktów pszczelich. Ponadto ze środków tego funduszu będzie promowane spożycie przetworów nasion oleistych lub produktów pszczelich. Z funduszu będą finansowane także badania rynkowe dot. spożycia przetworów nasion oleistych lub produktów pszczelich oraz badań naukowych i prac rozwojowych mających, które będą poprawiały jakość roślin oleistych czy produktów pszczelich.
Pieniądze na działalność tego funduszu będą pochodziły od podmiotów prowadzących działalność gospodarczą w zakresie przetwórstwa roślin oleistych, które mają przekazywać wpłaty w wysokości 0,2 proc. wartości netto od transakcji kupna-sprzedaży. (PAP)
awy/ drag/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 04.08.2019, 12:28 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |