Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Z analiz przeprowadzonych przez Unicard, producenta zintegrowanych systemów ewidencji czasu pracy wynika, że spóźnienia do pracy to zmora polskich przedsiębiorców. W ten sposób sektor małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) notuje rocznie blisko 370 tys. płatnych godzin nieobecności w pracy.
Zgodnie z danymi WorkServices w 2015 r. 33 proc. pracowników deklarowało, że stawia się w pracy za późno. Główną przyczyną spóźnień są problemy z dojazdem do miejsca pracy, zaspanie i zła organizacja czasu pracy.
Badania Unicardu przygotowane na podstawie danych z systemów rejestracji czasu pracy pokazują, że polski rekordzista spóźnił się w skali roku 141 razy (co przekłada się na ponad 110 godzin spóźnienia).
Średni roczny czas nieobecności pracownika ze względu na spóźnienia i wcześniejsze wyjścia wynosi 33 godziny. Dochodzą do tego częste, wcześniejsze wyjścia – średnio 40 takich wyjść rocznie w przypadku firm sektora MŚP.
Na podstawie wyliczeń krakowskiej firmy w przedsiębiorstwach z sektora MŚP zatrudniających do 250 pracowników średnie roczne straty z tytułu nieupoważnionego skracania czasu pracy to ponad 54,8 tys. zł. W KRS wpisanych jest ponad 16 tys. takich firm. Według wyliczeń Unicardu daje to łącznie w skali roku blisko 880 mln zł strat dla pracodawców.
„Spóźnienia i wcześniejsze wyjścia pracowników, to koszty, o których nie zdajemy sobie sprawy. Jednak jak pokazują badania czasu pracy w skali roku mogą być przyczyną ogromnych strat” - zaznaczył cytowany w komunikacie Tomasz Bednarski, prezes firmy. (PAP)
rgr/ par/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 25.03.2016, 09:15 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |