Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Letnia Aukcja i parada koni zakończyła w poniedziałek Święto Konia Arabskiego w Janowie Podlaskim. We wtorek zaplanowano jeszcze dni otwarte w stadninach koni w Michałowie i w Białce.
Wiceprezes Agencji Nieruchomości Rolnych Karol Tylenda powiedział PAP w poniedziałek, że bardzo dobrze ocenia organizację Święta Konia Arabskiego.
„Nie mieliśmy zbyt dużo czasu, przez 3,5 miesiąca została wykonana tytaniczna praca. Zwykle tydzień po zakończeniu Pride of Poland, Letniej Aukcji i czempionatu narodowego zabierano się już do pracy. W tym roku sytuacja była nieco odmienna, ale poradziliśmy sobie, myślę, że wyszliśmy z tarczą z tego zadania” – powiedział Tylenda.
„Czempionat wypadł fenomenalnie, zaprezentowano 140 koni zarówno prywatnych jak i ze stadnin państwowych, sędziowie byli wręcz zachwyceni tym, co zobaczyli” - zaznaczył.
„Wczoraj był zgrzyt na aukcji, niezrozumienie przy pierwszej licytacji lotu O (klaczy Emira – PAP), nad czym ubolewam. Dzisiaj, po poprawieniu błędów, Letnią Aukcję prowadziło dwóch aukcjonerów bezpośrednio, wyglądało to wspaniale. Dzisiaj kupowali trochę mniej zasobni klienci, ale większość koni się sprzedała, uzyskaliśmy kwotę porównywalną do ubiegłorocznej” - podkreślił.
„W sumie około 1,7 mln euro pozyskaliśmy z aukcji, zakładałem to minimum na trochę wyższym poziomie, ale zdarzają się lata mocniejsze i lata słabsze. W ubiegłym roku klacz została wylicytowana na 1,4 mln euro, w tym roku aż takiej perełki nie mieliśmy. Przyjechali kupcy na tańsze konie, te najlepsze były słabo licytowane” – dodał Tylenda. (PAP)
kop/ jzi/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 15.08.2016, 21:28 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |