Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Wierzę, że naszym rządowym zadaniem jest pomoc przedsiębiorcom chcącym rozwijać się za granicą - stwierdził premier.
W liście, który odczytał wiceminister finansów Tadeusz Kościński, premier zaznaczył, że do rozwoju gospodarczego nie wystarczy poleganie na rodzimym, stabilnym rynku. "Dlatego chcemy zachęcić polskich przedsiębiorców do podejmowania wyzwań i obudzić w nich apetyt na rynki międzynarodowe" - podkreślił szef rządu.
Odniósł się też do inwestycji zagranicznych w Polsce. "Aby zachęcić przedsiębiorców do inwestowania na terenie całego kraju utworzyliśmy Polską Strefę Inwestycji" - przypomniał. Podkreślił, że od początku jej funkcjonowania, czyli od września 2018 r., "deklarowana wartość uruchamianych przedsięwzięć przekroczyła 16 mld zł".
Dodał, że niezależnie od Stref, nasz kraj oferuje też " korzystne warunki inwestowania dzięki programowi wsparcia inwestycji o istotnym znaczeniu dla gospodarki polskiej 2011-2023, którego budżet uległ niedawno zwiększeniu".
Jak wskazała na otwarciu Forum prezes zarządu PAIH Grażyna Ciurzyńska "wejście na nowy rynek to duże wyzwanie zwłaszcza dla małych i dużych firm". Zaznaczyła, że rolą Agencji jest to, by "zachęcić polskie firmy do wychodzenia na zagraniczne rynki. "Nie tylko te duże, jak Kanada, USA , ale też te perspektywiczne, których się boimy" - mówiła. Dodała, że ekspansja zagraniczna jest "najważniejszym zadaniem". (PAP)
Autor: Magdalena Jarco
maja/ wkr/ dym/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 09.10.2019, 13:01 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |