Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Agencja S&P Global Ratings potwierdziła długoterminowy i krótkoterminowy rating Polski w walucie zagranicznej na poziomie "BBB+/A-2" oraz długoterminowy i krótkoterminowy rating w walucie krajowej na poziomie "A-/A-2".
Premier pytana w programie "Gość Wiadomości" TVP1 o utrzymanie ratingu Polski na poziomie "BBB+" odpowiedziała, że program gospodarczy przygotowany przez polski rząd jest konsekwentnie realizowany od 1,5 roku i przynosi dobre efekty.
"To jest przede wszystkim ten cel, który sobie założyliśmy, że z rozwoju gospodarczego mają korzystać wszyscy obywatele, a nie wybrane grupy interesów i tak się dzieje i to jest oczywiście wielka satysfakcja, ale to nie znaczy, że już dzisiaj powiedzieć, że praca się skończyła, nie, wręcz odwrotnie" - powiedziała premier.
"To, że są w tej chwili dobre wskaźniki, również dane GUS-u z ostatnich dni, to jest dobra wiadomość, ale musimy cały czas intensywnie realizować konsekwentnie to, co przygotowaliśmy" - podkreśliła szefowa rządu.
Pytana o słowa wicepremiera Mateusza Morawieckiego, który stwierdził w sobotę, że utrzymanie perspektywy przez Agencję S&P oznacza, że agencje przestały zajmować się polityką, szefowa rządu odpowiedziała, że na początku ubiegłego roku agencje ratingowe były pod wpływem politycznych nacisków.
"Opozycja polska, głównie politycy PO swoją aktywnością w europarlamencie doprowadzili do tego, że Polska była postrzegana jako kraj niepewny, tymczasem okazało się, że konsekwencja naszych działań i ten program, który my przygotowaliśmy jest stabilny, finanse publiczne są stabilne" - powiedziała Szydło.(PAP)
mro/ mok/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 22.04.2017, 22:59 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |