Newsletter

Prezes Kia Europe: chcemy być ważnym graczem na europejskim rynku

19.01.2017, 17:15aktualizacja: 19.01.2017, 17:15

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Kia chce być jednym z głównych graczy na europejskim rynku motoryzacyjnym, jednak nie osiągnie tego założenia, koncentrując się tylko i wyłączenie na produkcji samochodów "budżetowych" - powiedział PAP prezes Kia Motors Europe Michael Cole.

Rozmowa odbyła się w kuluarach prezentacji nowego modelu południowokoreańskiego producenta, Stingera. Pokaz miał miejsce w Mediolanie, na północy Włoch. Stinger to pięcioosobowy sedan o sylwetce sportowego coupe, który światową premierę miał w tym miesiącu podczas północnoamerykańskich targów motoryzacyjnych w Detroit.

Według Cole'a koncern potrzebował wprowadzić do swojej oferty samochód sportowy, który aspiruje do klasy premium. "Traktujemy go jako sygnał wysłany na rynek przez naszą markę" - poinformował. Dodał, że poszerzając ofertę koncern chce dotrzeć do nowych klientów, a także wzmocnić wizerunek. Szczególnie, że nadal istnieje pewien "snobizm dotyczący marek", choć zjawisko to zmienia się w ostatnich latach.

"Chcemy być postrzegani jako mainstreamowa marka, którą charakteryzuje design, sportowy charakter, nowoczesność i innowacyjność. (...) Ten samochód definiuje nasze aspiracje w Europie. Punktem odniesienia były dla nas BMW Serii 4 i Audi A5 Sportback. (...) Jednak nie sądzę, aby ostatecznie nasz produkt kosztował tyle co one. Ciężko na razie powiedzieć jacy będą nasi klienci (dla Stingera - PAP), ale wydaje się, że będą to osoby, które lubią tego typu produkt, ale inne propozycje rynkowe są poza ich zasięgiem" - tłumaczył PAP szef europejskiego oddziału południowokoreańskiego koncernu motoryzacyjnego.

Z Mediolanu Łukasz Marciniak (PAP)

lm/ itm/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 19.01.2017, 17:15
Źródło informacji PAP Technologie
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ