Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Szef PZU pytany był w Davos o oczekiwania i efekty wizyty na Światowym Forum Ekonomicznym.
"Chcieliśmy promować Polskę, chcieliśmy promować Trójmorze. Wiedzieliśmy, że mamy dobry program i możemy liczyć na dużą atencję, ale efekty chyba przerosły nasze oczekiwania" – powiedział.
Zaznaczył, że oprócz wizyt polskich oficjeli, zorganizowany przez PZU i Pekao Dom Polski w Davos odwiedzili prezesi największych instytucji finansowych m.in., Goldman Sachs, czy Bridgewater.
"Mieliśmy globalnych inwestorów, globalne media, które usłyszały, że Trójmorze jest rynkiem, który powinien odgrywać większa rolę na świecie i być bardziej widoczny. Powinniśmy pozbyć się kompleksów; to nie jest tak, że inwestować można tylko w Brazylii, w Rosji, Indiach, czy Chinach" – uważa Surówka.
Jego zdaniem Europa Środkowo-Wschodnia, to rynek rosnący, bardzo istotny, w którym inwestycje są bezpieczne, realizowane w dobrym otoczeniu prawnym.
"Wyjeżdżamy z Davos niesłychanie podbudowani, zainspirowani, aby coraz odważniej pokazywać, dlaczego Trójmorze ma sens" – powiedział.
Surówka pytany był też o plany wobec Alior Banku. „Alior Bank jest dla nas bankiem strategicznym, będziemy chcieli wspierać go we wszystkim, co zarząd Alior Banku założy w swojej strategii. Przede wszystkim będziemy starali się budować wartość dodaną dla banku poprzez naszą współpracę" – powiedział.
Dodał, że bank jest bardzo rozwinięty technologicznie; zapewnił, że PZU w planach nie ma pozbycia się Aliora. (PAP)
mmu/ je/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 24.01.2020, 10:51 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |