Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Uścińska podkreśliła w rozmowie z PAP, że w ostatnim czasie ZUS wykonał "ogromną pracę, żeby przygotować się do obsługi bonu turystycznego". Jej zdaniem zainteresowanie tym świadczeniem jest ogromne. "Przez pierwszy tydzień od uruchomienia infolinii zadzwoniło na nią prawie 20 tys. osób" - poinformowała.
Podała, że do godz. 10 ZUS wydał ok. 35 tys. bonów o łącznej wartości ponad 30 mln złotych. "Beneficjenci wykonali już 45 płatności bonami na łączną kwotę ponad 41 tys. złotych" – poinformowała prezes ZUS.
Świadczenie w formie bonu turystycznego jest przyznawane na dziecko, na które przysługuje świadczenie wychowawcze lub dodatek wychowawczy z programu "Rodzina 500 plus". Dotyczy to także dzieci, których rodzice pobierają świadczenie rodzinne za granicą i "500 plus" im nie przysługuje. Na każde dziecko przysługuje jeden bon w wysokości 500 zł. W przypadku dziecka z niepełnosprawnością rodzice mogą liczyć na dodatkowy bon, również w wysokości 500 zł.
Za pomocą bonu można płacić za usługi hotelarskie i imprezy turystyczne na terenie Polski. Bon jest ważny do 31 marca 2022 r. i nie podlega wymianie na gotówkę ani inne środki płatnicze.
Aby uzyskać informacje na temat bonu, można skorzystać z całodobowej infolinii pod nr tel. 22 11 22 111. Pytania można też przesyłać na adres e-mail bon@zus.pl.
Realizacja tego świadczenia odbywa się przez PUE ZUS. Już w ubiegłym tygodniu ruszyła rejestracja podmiotów turystycznych do programu - według danych ZUS - do programu zgłosiło się ponad 6 tys. podmiotów turystycznych i organizacji pożytku publicznego. (PAP)
autor: Dorota Stelmaszczyk
dst/ ozk/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 01.08.2020, 15:19 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |