Newsletter

Promocja polskiej wieprzowiny w Japonii, jest szansa na jej eksport

16.04.2016, 17:02aktualizacja: 16.04.2016, 17:02

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Związek Polskie Mięso w ramach unijnej kampanii „Rozsmakuj się w Europie" promował w tym tygodniu mięso na targach w Tokio. Japonia to ważny rynek, tym bardziej że wkrótce tamtejsze władze mogą ponownie zezwolić na import wieprzowiny z Polski.

Niemal wszystkie kraje pozaunijne, w tym Japonia, wstrzymały zakupy polskiej wieprzowiny, po wykryciu w lutym 2014 r. wirusa afrykańskiego pomoru świń w naszym kraju. Z tego powodu tracą polscy rolnicy i cała branża mięsna. Polska od dłuższego czasu stara się o wznowienie eksportu wieprzowiny m.in. do Japonii.

Z ostatnich informacji Komisji Europejskiej wynika, że rynek ten zostanie prawdopodobnie ponownie otwarty jeszcze przed wakacjami. Obecnie japońska strona prowadzi ocenę sytuacji zdrowotnej zwierząt w Polsce w celu uznania regionalizacji UE oraz, w konsekwencji, wznowienia importu mięsa wieprzowego pochodzącego z polskich regionów wolnych od ASF - poinformował Związek Polskie Mięso.

W marcu 2016 roku, japoński Komitet Naukowy wydał pozytywną opinię w sprawie uznawania regionalizacji UE dla ASF. Dzięki tej pozytywnej opinii, japońska administracja przygotowuje obecnie projekt mający na celu sfinalizowania procedury, która uzna europejskie zasady regionalizacji dla ASF, co będzie jednoznaczne z wznowieniem eksportu polskiego mięsa wieprzowego do Japonii.

W opinii Związku, zniesienie japońskich barier dla polskiej wieprzowiny będzie miało pozytywny wydźwięk dla innych azjatyckich krajów, dzięki czemu kolejne z nich mogą stać się ponownie otwarte dla polskiego mięsa. (PAP)

awy/ pz/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 16.04.2016, 17:02
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ