Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"Po raz pierwszy w 15-letniej historii spółki zanotowaliśmy dodatni wynik finansowy. Wynik na sprzedaży wyniósł 12,3 mln zł, wynik operacyjny 50,9 mln zł, a zysk netto 51,2 mln zł" - powiedział Zgorzelski dziennikarzom. Dodał, że "na ten wynik złożyła się m.in. popularność przewoźnika, z którego usług w ub.r. skorzystało 79,5 mln pasażerów, czyli o 3 mln więcej niż w 2015 r.".
Prezes powiedział, że spółka planuje w tym roku osiągnięcie wyniku ze sprzedaży na podobnym poziomie jak w 2016 r. Natomiast prognozowany zysk netto ma wynieść 43-44 mln zł.
Spółka chce w tym roku utrzymać swój udział w rynku przewozów kolejowych na poziomie 27 proc. "Chcemy też utrzymać wzrost liczby pasażerów na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego" - mówił Zgorzelski.
"Kupujemy nowy tabor oraz modernizujemy starsze składy, podpisujemy kolejne długoletnie umowy na świadczenie przewozów oraz intensyfikujemy prace nad integracją transportu z przewoźnikami autobusowymi" – poinformował.
Zgorzelski ujawnił, że w ciągu tygodnia ogłoszony zostanie przetarg na modernizację kolejnych pociągów. "Z poprzednich przetargów tego typu mieliśmy 59 mln zł oszczędności. Teraz ogłosimy przetarg na modernizację pięciu zespołów trakcyjnych z opcją na pięć kolejnych" - wyjaśnił.
Prezes poinformował, że spółka jest w trakcie modernizacji 36 jednostek, natomiast 12 znajduje się w produkcji.
Dodał, że Przewozy Regionalne są zainteresowane kupnem "kilkudziesięciu składów hybrydowych" i docelowo chciałyby ich mieć ok. 30. (PAP)
pif/ maja/ pad/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 05.04.2017, 15:22 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |