Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak wskazują analitycy, rynek słodyczy obejmuje produkty na bazie cukru (landrynki, miętówki, krówki, karmelki, gumy i żelki, słodycze medyczne, pianki żelowe, lizaki, nugaty czy lukrecję), produkty czekoladowe (z czekolady mlecznej, gorzkiej oraz białej), ciastka i herbatniki (m.in. ciastka kruche, drożdżowe, opłatki, pierniki, wafle, biszkopty) oraz inne, np. gumę do żucia, lody, słone przekąski.
Z informacji departamentu strategii i analiz międzynarodowych PKO BP wynika, że w 2016 r. przychody ze sprzedaży słodyczy na świecie osiągnęły 190 mld dol. Najwięcej przychodów ze sprzedaży słodkości uzyskały Stany Zjednoczone - 30,15 mld dol. W latach 2016–2022 skumulowana roczna stopa wzrostu przychodów ma wynieść 3,4 proc.
Chiny ze sprzedaży tego towaru w 2016 r. uzyskały 19,95 mld dol. Zdaniem specjalistów, w 2022 r. przychody te wzrosną do 24,6 mld dol. Według prognoz, region Azji i Pacyfiku będzie rozwijać się znacznie szybciej niż pozostałe regiony.
Jeśli chodzi o Europę, to wygenerowała ona w ub.r. 68 mld dol. ze sprzedaży słodyczy, uzyskując 35,7-proc. udział w światowych przychodach. W 2022 r. rynek słodyczy w Europie będzie największy na świecie, z przychodami rzędu 83,8 mld dol. Największym europejskim "słodkim" rynkiem są Niemcy, z przychodami wynoszącymi 12,16 mld dol.; do 2022 r. mają one wzrosnąć do 15,3 mld dol. (PAP)
autor: Aneta Oksiuta
edytor: Dorota Kazimierczak
aop/ pad/ skr/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 31.12.2017, 09:33 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |