Newsletter

PwC: rynek mediów i rozrywki w Polsce będzie rósł do 2021 r. średnio o 3,34 proc.

19.09.2017, 13:42aktualizacja: 19.09.2017, 13:42

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Analitycy PwC prognozują, że rynek mediów i rozrywki w Polsce będzie rósł w latach 2017-2021 średniorocznie o 3,34 proc. W 2021 roku przychody sektora mają, według prognozy, sięgnąć ok. 45,3 mld zł.

Według raportu "Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce 2017-2021" w bieżącym roku po raz pierwszy wartość rynku reklamy internetowej w Polsce przewyższy wartość reklamy telewizyjnej. Analitycy PwC prognozują, że w kolejnych latach segment telewizyjny będzie stale rósł (średniorocznie 0,8 proc. w latach 2016-2021), ale dynamiczny rozwój reklamy internetowej będzie powodował powiększanie się różnicy pomiędzy oboma segmentami rynku. Wartość rynku reklamy internetowej w Polsce ma, zgodnie z prognozą, wzrosnąć z 838 mln USD w 2016 roku do 1,5 mld USD w 2021 roku.

"Siłą napędzającą wzrost w tym segmencie będzie zwiększająca się liczba gospodarstw domowych posiadających dostęp do szerokopasmowych łącz internetowych (+447 000 w okresie od 2016 do 2021 roku)" - czytamy w raporcie.

Prognoza PwC wskazuje, że segment wideo w internecie będzie się w Polsce rozwijał w średniorocznym tempie 12,2 proc. w latach 2016-2021 i w 2021 roku osiągnie wartość 157 mln USD.

Zdaniem autorów raportu, polski rynek płatnej telewizji cechuje duża dojrzałość i nasycenie - płatna telewizja dociera, według szacunków PwC, obecnie do przeszło 70 proc. gospodarstw domowych. Prognozują, że liczba odbiorców tych usług będzie rosła bardzo powoli i sięgnie w 2021 roku 11,2 mln gospodarstw domowych, co przekłada się na średni wzrost na poziomie 0,1 proc. rocznie. (PAP)

kuc/ ana/ maro/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 19.09.2017, 13:42
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ