Newsletter

PZU znacząco podniesie ceny ubezpieczeń komunikacyjnych OC

10.11.2016, 15:01aktualizacja: 10.11.2016, 15:01

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PZU znacząco podniesie ceny ubezpieczeń komunikacyjnych OC, aby dostosować ich poziom do szkodowości - stwierdził na konferencji wynikowej Grupy PZU członek zarządu spółki Roger Hodgkiss. Zapewnił, że PZU podniósł ceny, ale mniej niż cały rynek.

"Nam zależy, aby dostosować cenę do ryzyka, a nie podnosić wszystkim za wszelką cenę, by wykazać lepszy wynik" - dodał członek zarządu Tomasz Kulik. "Chcielibyśmy - ale proszę tego nie traktować jako deklarację - osiągnąć rentowność w tym segmencie w 2017 r.".

Wynik techniczny w OC komunikacyjnym (różnica między wypłatą odszkodowań a zebraną składką), po trzecim kwartale roku sięgnął minus 121,8 mln zł, reszta rynku odnotowała w tym czasie minus 484,7 mln zł.

Udział rynkowy PZU w ubezpieczeniach AC wynosi 42,5 proc., a w OC komunikacyjnych 40,8 proc.

Hodgkiss wyjaśnił, że rynek ubezpieczeń w Polsce urósł ostatnio o około 12 proc.

"PZU razem z Link4 odnotowały wzrost w ubezpieczeniach majątkowych i osobowych w trzecim kwartale tego roku o 3,8 proc. w porównaniu do trzeciego kwartału 2015 r., a w ubezpieczeniach na życie o 1,6 proc." - poinformował prezes PZU Michał Krupiński.

Dodał, że jednocześnie ubezpieczyciel dba o dyscyplinę kosztową. "Chcemy obniżyć koszty o 400 mln zł w perspektywie do 2020 roku i to już się dzieje" - zapewnił prezes. Do końca trzeciego kwartału spółka zredukowała koszty o 62 mln zł, do 1126 mln zł.

Michał Krupiński, pytany przez dziennikarzy o ewentualne przejęcia przez PZU banku Pekao SA i Pioneera od UniCredit, stwierdził: "Nie komentujemy".

Zaprzeczył natomiast jakoby PZU miało odkupić aktywa SABMillera w naszym regionie (w Polsce Kompania Piwowarska - PAP). (PAP)

eg/ amac/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 10.11.2016, 15:01
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ