Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak podkreślił PKN Orlen, informując o aktualizacji swej strategii, "koncern planuje także dalszą systematyczną wypłatę dywidendy uwzględniającą sytuację finansową". "Realizacja wyznaczonych celów to dalsze wzmacnianie pozycji PKN Orlen na konkurencyjnym, wymagającym i zmiennym rynku".
Aktualizacja strategii PKN Orlen na lata 2019-22 - jak zaznaczył koncern - "nie uwzględnia procesu zakupu akcji i integracji z Grupą Lotos". "Po uzyskaniu zgody Komisji Europejskiej i nabyciu pakietu kontrolnego akcji spółki opublikowana zostanie nowa strategia Grupy Orlen obejmująca Grupę Lotos" - zapowiedział płocki koncern.
Zaktualizowane priorytety strategii PKN Orlen przewidują m.in. "nacisk na silne zaplecze B+R i wdrażanie innowacji wspierających wszystkie obszary działalności przy solidnych fundamentach finansowych". Koncern przypomniał, że przekroczył założony na lata 2017-18 cel EBITDA LIFO o 400 mln zł średniorocznie, "co oznacza wypracowanie wyniku w wysokości 9,2 mld zł średniorocznie".
"Jak pokazują wyniki finansowe, PKN Orlen jest dziś w najlepszej sytuacji w swojej historii, co powinno cieszyć naszych akcjonariuszy. Udało nam się przy tym rozpocząć realizację wielu projektów takich, jak program rozwoju petrochemii, czy przejęcie Grupy Lotos, które będą budowały siłę i potencjał koncernu w długiej perspektywie" - powiedział prezes PKN Orlen Daniel Obajtek, cytowany w czwartkowym komunikacie spółki. (PAP)
mb/ mmu/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 21.12.2018, 08:57 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |