Newsletter

Randstad: większość Polaków nie boi się utraty pracy

11.10.2017, 09:33aktualizacja: 11.10.2017, 09:33

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Tylko 23 proc. badanych Polaków przyznaje, że boi się utraty pracy. To o 3 proc. mniej niż wynosi średnia europejska. Największe obawy pod tym względem mają Hiszpanie - wynika z sondażu instytutu badawczego Randstad.

Międzynarodowy sondaż został zrealizowany w sierpniu 2017 roku. W Polsce wzięło w nim udział 405 respondentów w wieku 18-65 lat pracujących co najmniej 25 godzin w tygodniu. Próba obejmowała zarówno osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę, umowy o pracę tymczasową, umowy cywilnoprawne jak i osoby samozatrudnione. Badania przeprowadzono na podstawie ankiet on-line.

Z sondażu wynika, że odsetek deklarujących lęk przed utratą pracy był o 3 p.p. niższy niż średnia europejska. W Polsce wyniósł on 23 proc. To ogromny spadek; w poprzednim kwartale duże i umiarkowane obawy co do utraty pracy zadeklarowało 30 proc. badanych. Dla porównania wśród Hiszpanów, którzy znaleźli się na pierwszym miejscu listy, obawę przed utratą pracy odczuwa 37 proc.

Optymistycznie przedstawiają się też dane, jeśli chodzi o szanse na znalezienie nowej pracy. 84 proc. badanych 25-34 latków była przekonana, że w razie utraty pracy jest w stanie znaleźć podobną w ciągu pół roku. 94 proc. badanych w tej samej grupie wiekowej stwierdziła, że w ciągu pół roku jest w stanie znaleźć jakąkolwiek pracę. Inaczej badania przedstawiają się w przypadku 55- i 65-latków. O tym, że w ciągu półrocza znajdą porównywalną pracę, przekonanych było 59 proc. badanych. (PAP)

mchom/ malk/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 11.10.2017, 09:33
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ