Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Z raportu "Benefity - czyli co motywuje Polaków w pracy” wynika, że największy wpływ na decyzję o zmianie pracy ma dofinansowanie do urlopu (72 proc.) oraz szkoleń (70 proc.). Nieco mniejsze znaczenie miałaby prywatna opieka medyczna (62 proc.), a najmniejsze – możliwość pracy zdalnej (40 proc.).
Pracuj.pl zwróciło uwagę, że badani w ofercie pracodawców najwyżej cenią sobie te benefity, które pozwalają im na oszczędności, czyli wszelkie formy dofinansowań.
"Cieszy wysoka pozycja dofinansowania do szkoleń, bo pokazuje to, że ankietowani nie rozpatrują benefitów wyłącznie w kategorii okazji do odciążenia domowego budżetu, ale również długotrwałej inwestycji w swój rozwój i dalszą karierę" - podkreślono.
Prawie 3/4 Polaków otrzymuje w pracy przynajmniej jedno świadczenie pozapłacowe - wynika z badania. 43 proc. wskazało na opiekę medyczną, 39 proc. na kartę sportową, 25 proc. na finansowanie szkoleń. 24 proc. respondentów przyznało, że ich pracodawca jako benefit stosuje dofinansowanie do urlopu.
Badani odpowiadali na pytanie: jakie formy "docenienia" pracowników stosuje ich pracodawca. 34 proc. badanych wskazało na premie uznaniowe, 31 proc. na premie uzależnione od wyników. 19 proc. respondentów odpowiedziało, że formą docenienia stosowaną przez firmę, w której pracują, jest podwyżka, 15 proc. wskazała na oficjalne wyróżnienie - pochwałę na forum.
Ankietowani odpowiedzieli też na pytanie: czego brakuje ci obecnie w pracy - benefitów, czy podwyżki. 67 proc. badanych wskazało na podwyżkę, 33 proc. benefity.
(PAP)
pż/ malk/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 02.02.2018, 08:44 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |