Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„Mówi się, że czas to pieniądz, w tym przypadku czas spędzony na papierosie to strata pieniędzy dla pracodawców” - powiedział PAP specjalista ds. komunikacji w Work Service S.A. Marcin Ganclerz.
Według badania przeprowadzonego na zlecenie Work Service wynika, że 3 na 10 Polaków to nałogowi palacze, a 24 proc. pracowników pali w pracy i średnio wypalają 8,7 papierosa. „Z naszych obliczeń wynika, że dziennie firmy z tego powodu, że ich pracownicy idą na +dymka+ tracą blisko 31 mln złotych w skali tylko jednego dnia” - powiedział Ganclerz. To koszty, które ponoszą właściciele średnich i dużych przedsiębiorstw w Polsce.
Pracownik wychodzący na papierosa odrywa się od swoich obowiązków, w tym czasie nie pracuje i nie wykonuje powierzonych mu zadań. W dodatku takim przerwom często towarzyszą rozmowy, co dodatkowo wydłuża czas oderwania od pracy. „Wychodzi na to, że z 8 godzin pracy jedna godzina jest poświęcona na palenie i przerwy z tym związane” - powiedział Ganclerz.
Ganclerz ujawnił też dane statystyczne odnośnie do wypalanej liczby papierosów. „Wyszło tak, że od 1 do 5 papierosów pali 43 proc. osób, ponad 34 proc. od 6 do 10, a ponad 22 proc. osób pali ponad 10 papierosów dziennie. Rekordzista wypala ich aż 40” - mówił.
Pracodawcy od dawna szukają sposobu, aby skrócić czas poświęcany na nałóg przez pracowników. „Jednym z takich sposobów były np. palarnie. Tyle tylko, że one są wyposażone w drogie systemy wentylacyjne, drogie w konserwacji, więc wielu pracodawców je likwidowało, przez co osoby musiały wychodzić na +dymka+ przed budynek” – tłumaczył Ganclerz.(PAP)
ksz/mni/agz/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 08.08.2017, 09:25 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |