Newsletter

Raport: przeciętnie na zabawę sylwestrową wydamy w tym roku ponad 300 zł

27.12.2018, 08:01aktualizacja: 27.12.2018, 08:01

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Statystyczny Polak wyda na zabawę sylwestrową ponad 300 zł; część osób jest nawet skłonna pożyczyć pieniądze, by tej nocy się bawić - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor.

Badanie BIG InfoMonitor pokazuje, że 8 proc. Polaków wyda z okazji Sylwestra, więcej niż może sobie pozwolić, natomiast co dziewiąty "nie jest pewien" czy zabawa sylwestrowa nie zakończy się dla niego "kłopotami finansowymi".

Tegoroczny Sylwester będzie średnio kosztował 314 zł - wyliczono.

Najwięcej planujemy wydać na dobre jedzenie (38 proc.) i alkohol (16 proc.). Pozostałe elementy udanego wieczoru nie powinny stać się zbytnim finansowym obciążeniem. Większość Polaków "ma w szafie odpowiedni strój", by wpasować się w nastrój imprezy. Na fryzjera i kosmetyczkę również nie wydamy fortuny.

Dla części z nas nieodłącznym elementem świętowania są fajerwerki - przeznaczymy na nie średnio 6 proc. budżetu przeznaczonego na Sylwestra. Pozwolimy sobie też tej nocy na odrobinę szaleństwa i spontaniczności - 20 proc. to wydatki, które "ciężko zakwalifikować".

Z badania wynika też, że jesteśmy na tyle rozsądni, że nie zamierzamy się poważnie zadłużać, by stary rok pożegnać z „przytupem”. Jedynie 3 proc. przyznaje się, że weźmie z tej okazji pożyczkę, a 6 proc. "nie jest pewna czy sobie bez niej poradzi".

Dane BIG InfoMonitor potwierdzają, że w grudniu ciężko jest zapanować nad finansami i w efekcie w lutym i marcu trafia do rejestru zazwyczaj więcej dłużników niż wynoszą średnie miesięczne statystyki - powiedział PAP prezes BIG InfoMonitor Sławomir Grzelczak. (PAP)

maja/ amac/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 27.12.2018, 08:01
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ