Newsletter

Raport: w 2020 r. wartość branży spożywczej w Polsce wzrośnie o 4 proc.

04.01.2020, 08:21aktualizacja: 04.01.2020, 08:21

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W 2020 r. wartość branży spożywczej w Polsce wzrośnie o 4 proc. - wynika z szacunków zawartych w najnowszym raporcie z cyklu Market Monitor.

Branża jest jedną z najsilniejszych gałęzi krajowego przemysłu, a jej udział w unijnym sektorze spożywczym wynosi 9 proc. Rosnący popyt wewnętrzny oraz zapotrzebowanie eksportowe będą odpowiadać za wzrost wartości dodanej branży w 2020 roku o 4 proc. - czytamy w raporcie Market Monitor opublikowanym przez ubezpieczyciela należności Atradius.

W raporcie czytamy, że sektor mleczarski w Polsce jest kontrolowany głównie przez cztery duże firmy i wykazuje stabilny wzrost, a wartość dodana urośnie o 5,6 proc. w 2019 r. i 3,9 proc. w 2020 r. W sektorze mięsnym, hodowla drobiu od kilku lat odnotowuje wysoki poziom wzrostu, a Polska jest jednym z czołowych producentów w UE. Inaczej jest w segmencie mięsa czerwonego, który boryka się z niskimi marżami, presją cenową, powolnym procesem konsolidacji i konsekwencjami powtarzających się przypadków afrykańskiego pomoru świń w polskich gospodarstwach komercyjnych. Poziom opóźnionych płatności i niewypłacalności w tym segmencie jest wysoki i nadal rośnie.

Według autorów raportu handel detaliczny oraz hurtowy artykułami spożywczymi w Polsce musi mierzyć się z silną konkurencją, wysoką presją cenową i zmieniającymi się zachowaniami konsumentów, którzy są wrażliwi cenowo. "Ryzyko w sektorze dotyczy przede wszystkim mniejszych i niezależnych sprzedawców detalicznych, przy czym wielu stara się utrzymać rentowność, pracując na niewielkich, a nawet ujemnych marżach" - podano. Dodano, że liczba opóźnień w płatnościach i niewypłacalności pozostaje wysoka. (PAP)

autorka: Longina Grzegórska-Szpyt

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 04.01.2020, 08:21
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ