Newsletter

Raport: w lutym o 68 proc. wzrosła sprzedaż aut elektrycznych

18.03.2019, 16:41aktualizacja: 18.03.2019, 16:41

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W lutym tego roku o 68 proc. wzrosła sprzedaż aut elektrycznych w ujęciu rocznym - podała w poniedziałek firma Exact Systems. Dodała, że kołem zamachowym rynku pozostają firmy, które wciąż kupują więcej samochodów niż klienci indywidualni.

Jak poinformował Exact Systems (ES), w lutym br. w Centralnej Ewidencji Pojazdów zarejestrowano 43 tys. 764 nowych samochodów osobowych, czyli o 3,9 proc. więcej niż w tym samym miesiącu 2018 r. Podkreślono, że to najlepszy lutowy wynik w ostatnich 10 latach.

Dodano, że "w porównaniu z ubiegłym rokiem zmniejszył się udział diesli (z 22,9 proc. do 21,2 proc.), a zwiększył silników benzynowych (z 71,5 proc. do 73,9 proc.)".

Eksperci ES wskazali, że z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że z salonów w Polsce wyjechało niespełna 1400 hybryd, czyli o 13,6 proc. mniej wobec lutego 2018 r. "Spadek ten częściowo udało się skompensować wyższą dynamiką sprzedaży aut z napędem elektrycznym, których kupiono 151 sztuk, co daje wzrost o 68 proc. w porównaniu do roku 2018" - czytamy w komunikacie.

ES podkreślił, że mimo wejścia w życie w tym roku noweli przepisów leasingowych, nie nastąpił spadek sprzedaży najdroższych pojazdów. "Wbrew obawom, wróciliśmy na ścieżkę wzrostu z 2018 r., gdy segment marek premium rósł szybciej niż średnia rynkowa" - zaznaczył, cytowany w komunikacie, prezes Exact Systems Paweł Gos. Jak dodał, po stagnacji w styczniu powrócił optymizm, głównie dzięki wzrostowi rejestracji rdr marek premium i aut elektrycznych.

"Liczba samochodów marek premium wyniosła 5,8 tys. szt., co oznacza wzrost o 18,2 proc. r/r oraz o 12,2 proc. w porównaniu do stycznia" - podano.

Z informacji ES wynika, że kołem zamachowym rynku pozostają firmy, które stanowią ponad 64 proc. kupujących. Niespełna 36 proc. nabywców to klienci indywidualni. (PAP)

lgs/ amac/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 18.03.2019, 16:41
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ