Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak poinformowali przedstawiciele duńskiej firmy duży popyt na produkowane przez nią klocki w 2016 roku na większości światowych rynków przyczynił się do 6-proc. wzrostu jej przychodów za pełen rok obrachunkowy. Osiągnęły one wartość 37,9 mld koron (5,4 mld dol.). To najwyższy wynik w 85-letniej historii Lego.
Zysk netto pozostającej w rękach prywatnych firmy wyniósł w 2016 roku 9,4 mld koron (1,3 mld dol.), w porównaniu z 9,2 mld koron w roku 2015.
Cytowany przez AP dyrektor generalny grupy Lego Bali Padda, podkreślił, że "jest zadowolony" z wydajności, z jaką pracuje firma. Dodał, że wzrost sprzedaży w ostatnich sześciu miesiącach 2016 r. "był bardziej zrównoważony niż w latach poprzednich".
Do rekordowych wyników przyczynił się, jak podkreślili przedstawiciele Lego, "wysoki potencjał" rynku chińskiego oraz dobra sprzedaż w Europie. W Stanach Zjednoczonych nie zanotowano natomiast znaczącego wzrostu sprzedaży.
"Będziemy kontynuować ścisłą współpracę z naszymi partnerami detalicznymi, która daje nam impuls do udoskonalania naszych produktów, pomaga nam osiągać coraz lepsze wyniki, co przekłada się na zainteresowanie dziecięcych odbiorców (naszymi zabawkami - PAP) " - powiedział cytowany przez AP Padda.
Brytyjczyk Bali Padda przejął stery Lego 1 stycznia 2017 roku od Joergena Vig Knudstorpa, który kierował duńską firmą przez 12 lat. Duńczyk, który w 2004 roku został pierwszym szefem Lego spoza rodziny założycielskiej, odbudował pozycję firmy na rynku i sprawił, że znów zaczęła przynosić zyski. (PAP)
maja/ pb/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 09.03.2017, 15:52 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |