Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Choć w Polsce Twitter jest znacznie mniej popularny niż Facebook czy Youtube, to według badań tę platformę społecznością odwiedza miesięcznie ponad 4,5 mln użytkowników. Platforma - podobnie jak inne portale społecznościowe - zastrzega sobie w "Zasadach Twittera", że w określonych okolicznościach, np. z powodu naruszenia własności intelektualnej, drastycznego przedstawienia przemocy czy promowania nienawiści, może zablokować dane treści lub w ogóle konto danego użytkownika. Od decyzji tej można się odwołać, jednak często kończy się to ponowną odmową.
Jak powiedział PAP Karol Manys, Ministerstwo Cyfryzacji prowadzi z Twitterem rozmowy, które pozwoliłyby wprowadzić dodatkową weryfikację takiej odmownej decyzji.
"Podobny mechanizm funkcjonuje już w wypadku Facebooka i bardzo dobrze się sprawdza. Około połowy odwołań zgłoszonych w ten sposób rozpatrywana jest przez portal pozytywnie. Od początku zakładaliśmy, że będziemy chcieli, by dołączyły do tego kolejne portale" - mówił Manys.
Porozumienie ws. uruchomienia dla polskich użytkowników FB tzw. punkt kontaktowy, który umożliwia dodatkową weryfikację odmownej decyzji w przypadku zablokowanej treści czy konta, Ministerstwo Cyfryzacji podpisało z FB w zeszłym roku. Polska jest pierwszym krajem na świecie, w którym uruchomiono takie rozwiązanie.
Usługa "Odwołanie od decyzji portalu" dostępna jest na stronie obywatel.gov.pl. Obejmuje ona przyjmowanie zgłoszeń od użytkowników portali społecznościowych o usuniętych treściach lub kontach/profilach. Jej wykonawcą jest NASK. By z niej skorzystać, trzeba założyć sobie Profil Zaufany. (PAP)
autor: Małgorzata Werner-Woś
mww/ drag/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 04.06.2019, 15:11 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |