Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Targi owocowo - warzywne zorganizuje Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa. Towarzyszyć im będą degustacje i warsztaty przygotowywania przetworów na zimę.
Polska jest potentatem w produkcji owoców i warzyw. Jednak ich spożycie jest w naszym kraju wciąż bardzo niskie. Dlatego warto uświadomić społeczeństwu walory zdrowotne owoców i warzyw, które spełniają ważną rolę w procesie odżywiania - zaznacza MRiRW.
Dla klientów, którzy poszukują lokalnego produktu w dobrej cenie, bez dodatkowych narzutów szczególnie interesująca może być oferta bezpośredniej sprzedaży. Kampania Ministerstwa Rolnictwa ma zainteresować konsumentów zakupem sezonowych warzyw i owoców bezpośrednio od producenta, a to ma gwarantować wysoką jakość produktu.
Kampania ta to również zachęcenie do podejmowania sprzedaży bezpośredniej i organizowania się rolników w samodzielne grupy działania. Ograniczając koszty operacyjne, łatwo będą mogli oni docierać do konsumentów, również tych zamieszkujących w miastach. Skrócenie łańcuchów dystrybucji to szansa na większe dochody w gospodarstwach rolnych.
Kampania edukacyjno-informacyjna zostanie przeprowadzona również w prasie, radiu i telewizji.
"Kampania „Sezon na owoce i warzywa. Polska smakuje” wpisuje się w „Plan dla wsi” ogłoszony przez premiera Mateusza Morawieckiego i ministra rolnictwa i rozwoju wsi Jana Krzysztofa Ardanowskiego. Plan ten przewiduje m.in. działania w celu rekonstrukcji rynku i znacznego skrócenia drogi produktów rolnych „od pola do stołu”, „od producenta do konsumenta”. (PAP)
awy/ dym/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 07.08.2018, 18:35 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |