Newsletter

Rośnie liczba osób decydujących się na zmianę sprzedawcy gazu

15.05.2017, 14:43aktualizacja: 15.05.2017, 14:43

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W 2016 r. na zmianę sprzedawcy gazu zdecydowało się 50 tys. podmiotów. To niemal dwukrotnie więcej niż rok wcześniej - podał w poniedziałek Hermes Energy Group (HEG).

Możliwość zmiany dostawcy gazu w Polsce prawo gwarantuje od 2011 r. Możliwość taką mają zarówno odbiorcy hurtowi jak i detaliczni. Urząd Regulacji Energetyki wyliczył, że dotąd na zmianę sprzedawcy gazu łącznie zdecydowało się 78 tys. odbiorców.

Według HEG trend zmiany sprzedawcy będzie się utrzymywał i w 2017 r. zdecyduje się na ten ruch 100 tys. odbiorców.

Wprowadzenie nowelizacji ustawy Prawo energetyczne z listopada 2016 r. spowodowało uwolnienie przez prezesa URE cen gazu ziemnego. Na razie ceny rynkowe obowiązują tylko przedsiębiorstwa obrotu, które dostarczają błękitne paliwo do odbiorców przemysłowych. Zniesienie taryf dla małych i średnich przedsiębiorstw nastąpi w październiku br., a dla gospodarstw domowych dopiero od stycznia 2024 r.

Na polskim rynku gazu koncesje na obrót nim ma teraz 197 firm, z których - wynika z wyliczeń HEG - aktywnie działa 127. To ponad dwukrotny wzrost w porównaniu z ub. rokiem.

Zdaniem ekspertów Hermes Energy Group na rynku konkurencyjnym (uwolnionym spod regulacji URE) sprzedaje się ok 2 - 3 mld m. sześć gazu (całkowite zużycie w kraju to ok. 15 mld m. sześć)

Jak zauważa prezes HEG Piotr Kasprzak, w porównaniu z 2015 r. na rynku hurtowym cena gazu spadła o ok. 20 proc. (PAP)

drag/ son/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 15.05.2017, 14:43
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ