Newsletter

Rusza promocja polskiego drobiu na azjatyckich rynkach

03.03.2016, 10:45aktualizacja: 03.03.2016, 10:45

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Krajowa Rada Drobiarstwa rozpoczyna realizację kampanii informacyjno-promocyjnej „Europejski drób – w jakości siła”. Kampania ma zachęcić do kupowania drobiu wyprodukowanego w UE, w tym w Polsce.

Nasz kraj jest jednym z większych eksporterów tego mięsa na rynki pozaunijne.

Kampania została zaplanowana na trzy lata i potrwa do lutego 2019 roku. W ramach projektu na rynkach Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Wietnamu oraz Chin i Hongkongu promowane będzie europejskie mięso drobiowe, produkowane w systemie QAFP (Quality Assurance for Food Products) - poinformowała Krajowa Rada Drobiarstwa. System ten gwarantuje wysoką jakość produktów, ich bezpieczeństwo oraz określa sposób produkcji.

Budżet kampanii wynosi ponad 4 mln euro. Projekt jest współfinansowany ze środków UE.

Unia Europejska jest ważnym graczem w światowym handlu mięsem drobiowym. W 2014 r. z krajów Unii Europejskiej wyeksportowano 1,3 mln ton mięsa drobiowego. Według danych Komisji Europejskiej, od stycznia do listopada 2015 r. UE wyeksportowała do krajów trzecich ponad 1,28 mln ton mięsa, żywca, podrobów i przetworów drobiu – o 1,4 proc. mniej niż w tym samym okresie 2014 r. W strukturze towarowej wolumenu wywozu dominowały produkty z kurcząt (86 proc. ogółu eksportu drobiu ogółem).

Polska należy do największy producentów i eksporterów drobiu. Szacuje się, że w 2015 r. wyniosła ona ok. 2,9 mln ton tj. będzie o 10 proc. większa niż rok wcześniej. Eksport drobiu oceniany jest na ok. 850 tys. ton co oznacza, że zagranicę wyjeżdża ok. 40 proc. produkcji. Wzrost eksportu jest m.in. wynikiem utrzymującej się konkurencyjności cenowej polskiego drobiu na rynku unijnym oraz rosnącego popytu ze strony innych krajów. (PAP)

awy/ par/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 03.03.2016, 10:45
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ