Newsletter

Samar: sprzedaż samochodów on-line zdominuje rynek również po pandemii

24.05.2020, 12:10aktualizacja: 24.05.2020, 12:10

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Sprzedaż samochodów on-line zdominuje rynek jako tańsza i bardziej efektywna forma handlu i tak już pozostanie nawet, gdy pandemia się skończy - ocenia ekspert Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR.

Jak zaznaczył w rozmowie z PAP Dariusz Balcerzyk z Instytutu Samar, w marcu i kwietniu pandemia koronawirusa odstraszyła klientów od wizyt w salonach dealerskich i zakupów samochodów. W wielu placówkach ruch prawie zamarł. "Maj natomiast, w niemal zgodnej opinii dealerów, z którymi rozmawialiśmy, przyniósł ożywienie" - dodał.

Jak wskazał, dealerzy podkreślają, że pomocne w tym jest oswojenie się społeczeństwa z koronawirusem, a jednocześnie wprowadzenie w salonach procedur bezpieczeństwa. "Można zatem obserwować wzmożoną aktywność klientów, ale sytuacja nie wróciła jeszcze do normy" - ocenił.

"Powoli, ale coraz energiczniej, rozwija się natomiast sprzedaż samochodów on-line. Co zaobserwowaliśmy z uruchomieniem największego w Polsce salonu wystawienniczego na portalu autokatalog.pl, który umożliwia zaawansowane przeszukiwanie bazy aut dostępnych +od ręki+ w ofercie dealerów samochodowych, ich konfigurowanie, oglądanie i porównywanie" - wskazał.

Dodał, że coraz większa grupa producentów oferuje klientom możliwość kupna auta w sieci, bez wychodzenia z domu. Na wielu rynkach jest to już popularna forma handlu samochodami, szczególnie nowymi, w Polsce dopiero się ona rozwija.

"Sprzedaż on-line o wiele szybciej niż pierwotnie zakładano, zdominuje rynek samochodowy jako tańsza i bardziej efektywna forma handlu. I tak już pozostanie nawet, gdy pandemia koronawirusa wreszcie przeminie" - ocenił Balcerzyk. (PAP)

autorka: Longina Grzegórska-Szpyt

lgs/ skr/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 24.05.2020, 12:10
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ