Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak zaznaczył w rozmowie z PAP Dariusz Balcerzyk z Instytutu Samar, w marcu i kwietniu pandemia koronawirusa odstraszyła klientów od wizyt w salonach dealerskich i zakupów samochodów. W wielu placówkach ruch prawie zamarł. "Maj natomiast, w niemal zgodnej opinii dealerów, z którymi rozmawialiśmy, przyniósł ożywienie" - dodał.
Jak wskazał, dealerzy podkreślają, że pomocne w tym jest oswojenie się społeczeństwa z koronawirusem, a jednocześnie wprowadzenie w salonach procedur bezpieczeństwa. "Można zatem obserwować wzmożoną aktywność klientów, ale sytuacja nie wróciła jeszcze do normy" - ocenił.
"Powoli, ale coraz energiczniej, rozwija się natomiast sprzedaż samochodów on-line. Co zaobserwowaliśmy z uruchomieniem największego w Polsce salonu wystawienniczego na portalu autokatalog.pl, który umożliwia zaawansowane przeszukiwanie bazy aut dostępnych +od ręki+ w ofercie dealerów samochodowych, ich konfigurowanie, oglądanie i porównywanie" - wskazał.
Dodał, że coraz większa grupa producentów oferuje klientom możliwość kupna auta w sieci, bez wychodzenia z domu. Na wielu rynkach jest to już popularna forma handlu samochodami, szczególnie nowymi, w Polsce dopiero się ona rozwija.
"Sprzedaż on-line o wiele szybciej niż pierwotnie zakładano, zdominuje rynek samochodowy jako tańsza i bardziej efektywna forma handlu. I tak już pozostanie nawet, gdy pandemia koronawirusa wreszcie przeminie" - ocenił Balcerzyk. (PAP)
autorka: Longina Grzegórska-Szpyt
lgs/ skr/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 24.05.2020, 12:10 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |