Newsletter

Samar: w lipcu zarejestrowano w Polsce ponad 49 tys. aut osobowych

05.08.2019, 17:12aktualizacja: 05.08.2019, 17:12

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Ponad 49 tys. samochodów osobowych zarejestrowano w Polsce w lipcu br., czyli o 6 proc. więcej niż rok wcześniej oraz 8,9 proc. więcej niż w czerwcu br. - podał instytut Samar.

Prawie 72 proc. to auta firmowe, a ponad 28 proc. zarejestrowali klienci indywidualni.

W poniedziałek Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar powołując się na dane Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK) poinformował, że w lipcu br. zarejestrowano w Polsce 49 tys. 65 samochodów osobowych, czyli o 6 proc. więcej (o 2778 sztuk) niż rok wcześniej oraz o 8,9 proc. (o 4014) więcej niż w czerwcu br. W tym roku zarejestrowano w naszym kraju ponad 327 tys. samochodów osobowych, czyli o niespełna 2,5 proc. więcej w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

W lipcu br. udział klientów indywidualnych w całkowitej liczbie rejestracji samochodów osobowych wyniósł blisko 28,06 proc., a udział firm wyniósł 71,94 proc. "W liczbach bezwzględnych oznacza to, że klienci instytucjonalni kupili 35 298 aut" - czytamy.

Według raportu, w lipcu najwięcej samochodów zarejestrowała Skoda (5732 sztuki), wyprzedzając lidera czerwcowego miesięcznego rankingu, Toyotę (5183) oraz Volkswagena (4850 aut).

Instytut podał, że w tym roku klienci kupili i zarejestrowali 40 tys. 404 auta marki Skoda, czyli o 1,95 proc. mniej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. "Udział Skody w rynku wyniósł 12,34 proc. Na pozycji wicelidera znalazła się Toyota, w przypadku której liczba zarejestrowanych aut wyniosła 36 515 sztuk, o 7,74 proc. więcej niż w 2018 roku. Udział marki wyniósł 11,15 proc." - podano. (PAP)

autor: Longina Grzegórska-Szpyt

lgs/ pad/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 05.08.2019, 17:12
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ