Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Firma przygotuje urządzenia zastępcze dla klientów, którzy nabyli wadliwy model. W oświadczeniu Samsung poinformował, że przygotowanie urządzeń zastępczych potrwa kilka tygodni.
Smartfony Galaxy Note 7 znikną z półek sklepowych w 10 krajach, w tym w Korei Południowej i Stanach Zjednoczonych.
Informacje o wycofaniu produktu pojawiły się zaledwie dwa tygodnie po wypuszczeniu na rynek przez Samsunga swego nowego flagowego smartfonu.
Niektórzy klienci skarżyli się, ze podczas ładowania ich telefony zapaliły się lub eksplodowały. Samsung potwierdził 35 takich przypadków w Korei Południowej oraz za granicą - pisze agencja AP.
Od kilku tygodni użytkownicy smartfonów zamieszczali w mediach społecznościowych zdjęcia i nagrania wideo Galaxy Note 7; niektóre części urządzenia były całkowicie spalone. Internauci twierdzili, że ich telefony nagle się zapaliły.
W wyniku wewnętrznej kontroli firma ustaliła, iż powodem były wadliwe baterie wyprodukowane przez jednego z dwóch dostawców - poinformował przedstawiciel Samsunga Koh Dong Dzin na konferencji prasowej. Odmówił podania nazwy tego producenta.
"Wystąpił niewielki problem podczas procesu produkcji" - dodał Koh.
Od 19 sierpnia Samsung sprzedał ponad milion smartfonów Galaxy Note 7. Firma wyprodukowała dotychczas ok. 2,5 mln sztuk tych urządzeń, niektóre wciąż są w magazynach. Koh powiedział, że także te smartfony zostaną wymienione na nowe.
Galaxy Note 7 nie będzie wycofywany z Chin. Samsung poinformował, że w urządzeniach sprzedawanych w tym kraju wykorzystano baterie innego producenta. (PAP)
jhp/ mal/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 03.09.2016, 12:52 |
Źródło informacji | Reuters,AP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |