Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„W rok 2019 wkraczamy z niezwykle ambitnymi celami, ale także dużą liczbą już potwierdzonych zamówień na ten rok. Co bardzo ważne, znaczną część z nich stanowią pojazdy z alternatywnymi napędami, w projektowaniu i produkcji których Solaris jest europejskim ekspertem” – zaznaczył w czwartek na konferencji prasowej w podpoznańskim Bolechowie prezes Solarisa Javier Calleja
„Z każdym rokiem oczekiwania rynku względem innowacyjnych rozwiązań przynoszą nam nowe wyzwania. Solaris jest jednak organizacją doskonale do tego przygotowaną i potrafi zarówno reagować na potrzeby swoich klientów, jak też kreować nowe trendy na rynku, szczególnie w obszarze e-mobility” – wskazał Calleja.
Prezes Zarządu Solarisa podkreślił, że firma chce „nie tylko umacniać swoją pozycję lidera polskiego rynku autobusów miejskich, ale także utrzymywać się w czołówce europejskiego rynku e-mobility”.
Jak poinformowano na konferencji prasowej, w ub. roku łączna wartość obrotów spółki wyniosła blisko 1,9 mld złotych. W 2018 roku Solaris po raz 16. z rzędu został liderem polskiego rynku autobusów miejskich. Firma utrzymała też pozycję czołowego europejskiego producenta autobusów elektrycznych; 36 proc. sprzedanych w ubiegłym roku pojazdów stanowiły te z napędami alternatywnymi.
Podsumowując ubiegły rok, zarząd spółki wskazał, że 2018 rok był rekordowy dla branży autobusowej w Polsce. Do polskich przewoźników autobusowych dostarczono łącznie 1195 autobusów, co w porównaniu z rokiem 2017 (795 sztuk) daje wzrost rynku aż o 50 proc.
(PAP)
autor: Anna Jowsa
ajw/ drag/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 28.02.2019, 18:21 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |