Newsletter

Sondaż: pracodawcy wolą podnieść wynagrodzenia, niż zwiększyć zatrudnienie

04.12.2017, 14:23aktualizacja: 04.12.2017, 14:23

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Coraz więcej przedsiębiorców planuje podwyżki dla swoich pracowników, spada zaś odsetek tych, którzy chcą zwiększyć zatrudnienie - wynika z sondażu Instytutu Badawczego Randstad i TNS Polska.

Zaprezentowany w poniedziałek na konferencji prasowej sondaż przeprowadzono w IV kwartale br. wśród małych, średnich i dużych przedsiębiorców.

Z badania wynika, że o 14 pkt proc. w stosunku do poprzedniego kwartału - do 43 proc. - wzrósł odsetek firm, które planują podwyżki.

Dotyczy to przede wszystkim branży transportowej, gospodarki magazynowej i łączności (w sumie 54 proc. firm zapowiada większe pensje), przemysłu (48 proc. zapowiada podwyżki) i sektora nowoczesnych usług dla biznesu (45 proc.). Najmniej firm planujących podwyżki jest w sektorze pośrednictwa finansowego (18 proc.).

Jednocześnie, jak wynika z badania, o 9 pkt proc., do 31 proc. spadł w porównaniu z poprzednim kwartałem odsetek przedsiębiorców, którzy zamierzają zwiększyć zatrudnienie. Ponadto 58 proc. chce pozostawić zatrudnienie na obecnym poziomie, a 7 proc. zredukować załogę.

Największe zapotrzebowanie na nowych pracowników mają firmy z sektora nowoczesnych usług dla biznesu (42 proc.), z kolei największy odsetek tych, którzy zamierzają zredukować zatrudnienie jest w sektorze pośrednictwa finansowego (18 proc.).

"9 pkt proc. to jest spora zmiana" - komentowała na konferencji prasowej Katarzyna Gurszyńska, dyrektor Instytutu Badawczego Randstad. "To sygnał o tym, że zmienia się strategia firm" - dodała.

Jak mówiła, ten wynik badania może oznaczać, że pozyskiwanie nowych pracowników mogło się okazać dla firm droższe niż zakładały, więc zdecydowały się zmienić strategię i przez podwyżki zminimalizować ryzyko odejść. (PAP)

pś/ amac/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 04.12.2017, 14:23
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ