Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Z sondażu wynika, że częściej podwyżek wypatrują kobiety i najmłodsi pracownicy, poniżej 30 roku życia. Podwyżek spodziewają się też przede wszystkim kierownicy średniego szczebla, technicy i robotnicy wykwalifikowani oraz mistrzowie i brygadziści. Wzrostu pensji oczekują częściej mieszkańcy zachodnich regionów.
Z kolei jednorazowej premii lub nagrody spodziewa się na początku 2018 r. 37 proc. badanych. Najczęściej są to ankietowani ze wschodnich województw i mieszkańcy najmniejszych miast. Wśród mężczyzn jest to 39 proc. respondentów, wśród kobiet 35 proc. Najczęściej premii spodziewają się przedstawiciele kadry zarządzającej, kierownicy średniego szczebla oraz mistrzowie i brygadziści. Najrzadziej premii lub nagrody wypatrują inżynierowie.
Z raportu wynika, że ponad połowa pracowników w ciągu ostatniego roku dostała podwyżkę. Nie otrzymało jej 24 proc. badanych. Ankietowani, których wynagrodzenie wzrosło, są w większości zadowoleni z podwyżki - deklaruje to 61 proc. respondentów.
Monika Hryniszyn z Randstad uważa, że tak częste deklaracje podwyżek w przypadku kadry kierowniczej na początku roku są czymś naturalnym. "Choć większość pracowników jest zadowolona z poziomu dotychczasowych podwyżek, to wciąż duża jest presja na kolejne, szczególnie w tych zawodach, w których skompletowanie zespołu jest wyzwaniem. O tym, że pracodawcy intensywnie starają się sprostać tej presji, świadczy skala zeszłorocznych podwyżek, która objęła co drugiego ankietowanego - podkreśliła w komentarzu Monika Hryniszyn z Randstad.(PAP)
autor: Paweł Żebrowski
pż/ malk/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 16.01.2018, 19:36 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |