Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Chodzi o system A-CDM (Airport – Collaborative Decision Making). Wdrożono go w oparciu o wytyczne i rekomendacje Eurocontrol (Europejska Organizacja ds. Bezpieczeństwa Żeglugi Powietrznej).
"System ten ma poprawić efektywność działania lotniska i sprawność obsługi lotów. Wspomaga także pracę kontrolerów ruchu lotniczego" - czytamy w komunikacie lotniska.
Jak wyjaśniono, dzięki systemowi, kontroler ruchu lotniczego może lepiej zaplanować pracę i usprawnić płynność startów i lądowań samolotów, zaś agent obsługi naziemnej sprawniej zarządzi sprzętem i personelem, dzięki czemu poprawi się punktualność wykonywania operacji lotniczych, a zarządzający portem lepiej wykorzysta infrastrukturę lotniska.
Wdrożenie nowych rozwiązań wymagało uruchomienia informatycznego systemu wymiany informacji. Konieczna była więc ścisła współpraca lotniska, Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, PLL LOT i przedstawicieli agentów obsługi naziemnej (LS Airport Services, Welcome). Jak podkreślił port, "choć wszystkie wymienione podmioty współdziałają ze sobą od lat, to teraz ich kooperacja jest wydajniejsza dzięki usprawnieniu komunikacji poprzez platformę wymiany danych A-CDM".
"W efekcie działania systemu, uzyskujemy lepszą przewidywalność zdarzeń (...), a płynność wykonywania i obsługi operacji lotniczych sukcesywnie zyskuje na jakości" - zapewnia lotnisko. (PAP)
autor: Aneta Oksiuta
aop/ drag/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 05.04.2019, 11:20 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |