Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) będzie koncentrować się na promocji polskiej gospodarki, rozwoju eksportu, promowaniu polskich inwestycji w kraju i za granicą oraz na przyciąganiu zagranicznych inwestycji do Polski.
"Start pod nowym szyldem nastąpi w momencie pojawienia się wpisu w KRS-ie. Ale PAIiIZ, a wkrótce PAIH, działa jak dawniej. Dokładamy nowe zadania, związane z promocją eksportu, mniej skupiamy się na komunikacji i promocji wizerunku, a bardziej na realnych wynikach naszej pracy" - mówił Pisula w rozmowie z PAP.
"Przekształcenie agencji w nowy podmiot odbywa się dość płynnie: jest już decyzja Ministerstwa Rozwoju o zmianie naszej nazwy, było nadzwyczajne walne zgromadzenie akcjonariuszy, czyli naszego właściciela - MR, podjęto decyzję o zmianie nazwy, to jest ta zmiana formalna, a teraz czekamy na wpis do KRS" - tłumaczył.
"Następuje też pewien zwrot geograficzny, ponieważ do tej pory ten ciężar dyplomacji handlowej spoczywał głównie na Europie Zachodniej. My chcemy się otwierać na rynki zagraniczne odleglejsze - tam, gdzie bariera wejścia jest dla polskich przedsiębiorców wyższa" - mówił Pisula.
"Planujemy ekspansję w Ameryce Łacińskiej, Afryce i Azji; tam tych przedstawicielstw prawie nie było, tam też siatka ambasad nie jest zbyt gęsta, a polscy przedsiębiorcy już tam są i chcemy, by ich było więcej" - tłumaczył. (PAP)
zab/ amac/ pb/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 18.12.2016, 09:54 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |