Newsletter

Tegoroczna frekwencja w Tatrach zbliża się do rekordu z ub. roku

31.08.2016, 14:04aktualizacja: 31.08.2016, 14:04

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Tatry cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem wakacyjnych turystów - wynika z danych Tatrzańskiego Parku Narodowego (TPN). Choć nie ma jeszcze pełnych danych już wiadomo, że tegoroczna wakacyjna frekwencja w Tatrach zbliża się do rekordowej z ub. r.

Ubiegłoroczne wakacje pod względem frekwencji turystycznej należały do rekordowych. Wówczas najwyższe polskie góry odwiedziło ponad 1 mln 200 tys. turystów. TPN szacuje liczbę wejść w Tatry na podstawie sprzedanych biletów wstępów.

Pełne dane o frekwencji za lipiec bieżącego roku pokazują, że wakacyjnych turystów w Tatrach było mniej niż w roku 2015, ale więcej niż w latach 2011-2014. W zeszłym roku w lipcu w Tatry polskie weszło ok. 655 tys. turystów, natomiast w analogicznym okresie bieżącego roku było tu 599 tyś. osób.

"Biorąc pod uwagę warunki pogodowe należy powiedzieć, że Tatry cieszą się stale dużą popularnością. Miesiące wakacyjne były w Tatrach bardzo pogodne, stąd taka duża liczba turystów" - ocenił dyrektor TPN Szymon Ziobrowski.

Największa frekwencja turystyczna w Tatrach była - jak co roku - w przedłużony sierpniowy weekend, w okolicach święta Maryjnego. Wówczas pomiędzy 12 a 15 sierpnia na teren Tatrzańskiego Parku Narodowego weszło ponad 140 tys. turystów - wynika z danych TPN.

Tylko jednego dnia - 12 sierpnia na teren Tatr weszło ponad 32 tys. turystów, ale - jak zauważa dyrektor TPN - nie jest to dzienny rekord frekwencji, bo w 2011 r. 14 sierpnia w Tatry weszło blisko 40 tys. osób.

Największą popularnością niezmiennie cieszy się Morskie Oko, Kasprowy Wierch i Dolina Kościeliska. Zdaniem Zaborowskiego, tak duża liczba turystów w górach nie będzie szkodliwa dla przyrody, o ile turyści będą stosować się do zasad określonych przez Tatrzański Park Narodowy. (PAP)

szb/ drag/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 31.08.2016, 14:04
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ