Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Dodatkowo producent chce stworzyć drugi ośrodek prac nad stylistyką aut.
Szef europejskiego oddziału firmy przypomniał, że Toyota wprowadziła niedawno nową platformę, Toyota New Global Architecture (TNGA), która m.in. pozwoliła zwiększyć sztywność nadwozia i obniżyć środek masy pojazdu. Daje to producentowi większą elastyczność w tworzeniu pojazdów na poszczególne rynki, w tym europejski - dodał.
"TNGA ma na celu nie tylko obniżenie kosztów - jeżeli wydajemy mniej, to możemy część zaoszczędzonych środków przeznaczyć na stylistykę" - powiedział van Zyl.
Na bazie platformy TNGA Toyota zbudowała najnowszą generację samochodów Prius, a także planowanego na jesień SUV-a C-HR.
Toyota ma swoje centrum badawczo-rozwojowe w mieście Zaventem pod Brukselą. W związku ze światowym kryzysem finansowym w 2009 roku koncern zdecydował się na redukcję zatrudnienia w tym ośrodku. Jeszcze w 2007 roku pracowało tam ponad 830 osób, a w ubiegłym roku liczba ta wynosiła niecałe 490. Nie ujawniono, ilu nowych pracowników ma zostać przyjętych.
Szef Toyoty w Europie podkreślił też, że nowe centrum prac nad stylistyką będzie odpowiedzialne za przygotowanie faceliftingu do europejskich modeli, które znajdą się w połowie cyklu produkcyjnego. W ten sposób, według van Zyla, firma chce odpowiedzieć na zapotrzebowanie europejskich klientów. Do tej pory Toyota miała tego typu oddział w Nicei we Francji, gdzie zatrudnionych jest 40 osób.
Centrum w Zaventem zostało otwarte w 1987 roku. Zajmuje się m.in. pracami projektowymi nad systemami zawieszenia samochodowego, a także testami materiałów i silników. (PAP)
lm/ itm/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 11.08.2016, 10:38 |
Źródło informacji | PAP Technologie |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |