Newsletter

Unia Owocowa: w pandemii wzrost spożycia owoców i warzyw oraz produktów lokalnych

09.07.2020, 14:26aktualizacja: 09.07.2020, 14:26

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W czasie pandemii COVID-19 w Europie nastąpił gwałtowny wzrost spożycia paczkowanych owoców i warzyw; zwiększyło się także zainteresowanie produktami lokalnymi i ekologicznymi - podała w czwartek Unia Owocowa.

"Gwałtowny wzrost spożycia paczkowanych owoców i warzyw, większe zainteresowanie konsumentów lokalnymi produktami, jak również ogólny wzrost konsumpcji zdrowej żywności, w tym warzyw i owoców w czasie pandemii COVID-19, to tylko niektóre wnioski, które płyną ze spotkania grupy ekspertów ds. rynku owoców i warzyw przy Komisji Europejskiej" - poinformowała w komunikacie Unia Owocowa, która podsumowała dotychczasowy wpływ pandemii COVID-19 na rynek owoców i warzyw w UE.

Jak przekazała Unia Owocowa, Komisja Europejska zaobserwowała "silny trend" w preferencjach konsumentów związany z zakupem owoców i warzyw w opakowaniach, nie tylko jabłek i gruszek, ale ogólnie w całym sektorze owoców i warzyw.

"Tylko w Niemczech obroty w sektorze świeżej żywności wzrosły do 6,8 mln euro w marcu, co stanowiło wzrost o 15 proc. (10 proc. tłumaczy się wyższym wolumenem i 5 proc. wyższymi cenami). Zaobserwowano także wzrost liczby konsumentów dokonujących zakupu produktów lokalnych i ekologicznych" - czytamy.

Jak podała Unia Owocowa, wskazuje się na korzystne perspektywy dla rynku owoców i warzyw związane ze zdrowszym stylem życia. Jest to jednak równoważone zauważalnym zmniejszaniem się zaufania konsumentów do rynku w obliczu rosnących obaw o swoje przyszłe dochody. (PAP)

aop/ je/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 09.07.2020, 14:26
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ