Newsletter

UOKiK, KAS i Inspekcja Handlowa skontrolowały 1,5 mln zabawek

27.02.2018, 14:06aktualizacja: 27.02.2018, 14:06

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Blisko 1,5 mln sprawdzonych, z czego 30 tys. zniszczonych zabawek – to efekt akcji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Krajowej Administracji Skarbowej oraz Inspekcji Handlowej. Zniszczone zabawki zawierały za dużo szkodliwych substancji.

"Akcja kontroli zabawek pokazała, jak ważna jest współpraca KAS i Inspekcji Handlowej oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, i jak skuteczne jest podejmowanie wspólnych działań, zanim towary znajdą się na rynku" - mówił we wtorek na konferencji prasowej wiceminister finansów, zastępca szefa KAS Piotr Walczak.

Zapowiedział, że podobne akcje kontrolne będą przeprowadzane również w przyszłości. "Szczególnie dzieci narażone są na różnego rodzaju zagrożenia ze strony towarów niespełniających wymagań, a przez to niebezpiecznych. Zabawki, artykuły higieniczne dla dzieci i ubranka KAS kontroluje szczególnie wnikliwie, właśnie ze względu na bezpieczeństwo najmłodszych konsumentów" – podkreślił Walczak.

Również prezes UOKiK Marek Niechciał podkreślił, że "współpraca wielu instytucji jest niezbędna". "Kierowała nami troska o bezpieczeństwo dzieci. Cieszymy się, że dzięki naszym wspólnym działaniom nie trafią do nich zabawki, które mogłyby zaszkodzić ich zdrowiu" – mówił.

W ramach akcji skontrolowano blisko 1,5 mln sztuk zabawek przywiezionych w 140 przesyłkach. Okazało się, że blisko 700 tys. z nich nie spełniało wymagań. Chodziło: o dopuszczalną zawartość ftalanów; oznakowanie lub dokumentację, które powinny potwierdzać, że zabawki wyprodukowano zgodnie z przepisami. Akcja odbyła się w ramach współpracy z państwami Grupy Wyszehradzkiej. (PAP)

autor: Katarzyna Fiuk

edytor: Sonia Sobczyk

kfk/ son/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 27.02.2018, 14:06
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ