Newsletter

UOKiK: Penta Investments może przejąć kontrolę nad Empik Media & Fashion

07.12.2016, 11:50aktualizacja: 07.12.2016, 11:50

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał zgodę na przejęcie kontroli nad Empik Media & Fashion przez Penta Investments - podał Urząd w środę w komunikacie. Transakcja nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji.

Wniosek o zgodę na koncentrację wpłynął do UOKiK 28 października.

Penta Investments prowadzi działalność polegającą na inwestycjach typu private equity, stanowiących zewnętrzne źródło finansowania spółek nienotowanych na giełdzie. W Polsce zarejestrowanych jest kilkadziesiąt przedsiębiorstw z Grupy Penta, które zajmują się m.in.: badaniami rynku i opinii publicznej, produkcją i sprzedażą preparatów farmaceutycznych, prowadzeniem zakładów bukmacherskich czy działalnością deweloperską - zaznaczył UOKiK.

Empik Media & Fashion jest spółką holdingową wchodzącą w skład Grupy EMF, która działa w szczególności na rynku dystrybucji książek i multimediów m.in. za pośrednictwem salonów Empik oraz sklepu internetowego empik.com.

"Planowana koncentracja doprowadzi do przejęcia wyłącznej kontroli nad Empik Media & Fashion, nad którą Penta Investments sprawuje obecnie współkontrolę. Przeprowadzone postępowanie wykazało, że w wyniku koncentracji nie dojdzie do zagrożeń dla konkurencji" - czytamy w komunikacie.

Zgodnie z przepisami transakcja podlega zgłoszeniu do urzędu antymonopolowego, jeżeli biorą w niej udział przedsiębiorcy, których łączny obrót w roku poprzedzającym przekroczył 1 mld euro na świecie lub 50 mln euro w Polsce.

Urząd zaznaczył, że decyzje wyrażające zgodę na dokonanie koncentracji wygasają, jeżeli transakcja nie zostanie dokonana w ciągu dwóch lat od ich wydania. (PAP)

pad/ je/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 07.12.2016, 11:50
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ