Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"W październiku ogłosiliśmy przejęcie Multimedia Polska, trzeciego co do wielkości operatora telewizji kablowej w Polsce, i oczekujemy, że transakcja, której zamknięcia spodziewamy się pod koniec 2017 r., umocni naszą pozycję lidera rynkowego" - napisano w rocznym raporcie amerykańskiej firmy Liberty Global, czyli właściciela UPC.
W październiku 2016 r. akcjonariusze spółki Multimedia Polska podpisali przedwstępną umowę sprzedaży 100 proc. akcji firmy na rzecz UPC Polska. Zawarcie ostatecznej umowy sprzedaży akcji nastąpi pod warunkiem wydania przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgody. W styczniu UOKiK skierował do drugiego etapu postępowanie w sprawie przejęcia przez UPC kontroli nad spółką Multimedia Polska.
Transakcję wyceniono na 3 mld zł, jednak ostateczna cena uzależniona ma być od poziomu podstawowych wskaźników operacyjnych i finansowych biznesu telekomunikacyjnego na dzień zamknięcia transakcji. Transakcja nie obejmuje sprzedaży biznesu usług spoza działalności telekomunikacyjnej grupy, tj. energii, gazu i ubezpieczeń.
UPC Polska to największy operator sieci kablowych w Polsce, którego sieci obejmują 3,1 mln gospodarstw domowych w Polsce.
Firma Multimedia Polska to zaś trzeci co do wielkości operator kablowy w Polsce, którego sieci obejmują 1,6 mln gospodarstw domowych. Oferuje m.in. telewizję cyfrową z wideo na żądanie (VoD), szerokopasmowy internet stacjonarny i mobilny, usługi telefonii stacjonarnej i mobilnej, produkty ubezpieczeniowe, usługi energetyczne (obecnie energię elektryczną, a wkrótce również gaz). (PAP)
gsu/ osz/ aop/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 16.02.2017, 18:12 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |