Newsletter

URE: wiele gospodarstw domowych nie korzysta z taryf na prąd

25.12.2019, 12:03aktualizacja: 25.12.2019, 12:03

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W połowie 2019 r. 3,4 mln - ponad jedna czwarta - gospodarstw domowych, będących klientami czterech największych sprzedawców prądu, nie korzystało z zatwierdzonych dla tych przedsiębiorstw taryf - wynika z danych Urzędu Regulacji Energetyki.

Czterej tzw. sprzedawcy z urzędu, dla których Prezes URE zatwierdza taryfy na sprzedaż energii elektrycznej do gospodarstw domowych (grupa taryfowa G) mają w sumie w tej grupie 13,1 mln odbiorców. Zgodnie z opublikowanymi przez Urząd w grudniu danymi, w połowie 2019 r. liczba odbiorców w gospodarstwach domowych, wobec których stosowano ceny określone w taryfie zatwierdzonej przez Prezesa URE wynosiła nieco ponad 9,7 mln. Z kolei 3,4 mln - czyli niemal 26 proc. - korzystało z ofert wolnorynkowych - pozataryfowych.

Odbiorców w grupie G jest w Polsce ponad 15 mln. Oznacza to, że co najmniej 5 mln gospodarstw domowych w połowie roku 2019 nie korzystało z zatwierdzanych przez regulatora taryf na energię elektryczną.

Według najnowszych opublikowanych przez URE danych, od stycznia do października 2019 r. z prawa zmiany sprzedawcy energii elektrycznej skorzystało 44,8 tys. odbiorców z grupy gospodarstw domowych. W sumie, odbiorców, którzy zmienili sprzedawcę było w tym momencie niemal 650 tys. Grupa ta przez 10 miesięcy 2019 r. powiększyła się o 7,4 proc.

We wrześniu 2019 r. w grupie taryfowej G przeprowadzono 3135 zmian sprzedawcy, a w październiku 2019 r. liczba ta wyniosła 4250 zmian. Najwięcej zmian w 2019 r. było w kwietniu - 5,9 tys.

W całym 2018 r. w grupie gospodarstw domowych sprzedawcę energii elektrycznej zmieniło 57,5 tys. odbiorców, w cały, 2017 r. - 84 tys., a w 2016 r. - 71 tys.(PAP)

wkr/ skr/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 25.12.2019, 12:03
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ