Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Czterej tzw. sprzedawcy z urzędu, dla których Prezes URE zatwierdza taryfy na sprzedaż energii elektrycznej do gospodarstw domowych (grupa taryfowa G) mają w sumie w tej grupie 13,1 mln odbiorców. Zgodnie z opublikowanymi przez Urząd w grudniu danymi, w połowie 2019 r. liczba odbiorców w gospodarstwach domowych, wobec których stosowano ceny określone w taryfie zatwierdzonej przez Prezesa URE wynosiła nieco ponad 9,7 mln. Z kolei 3,4 mln - czyli niemal 26 proc. - korzystało z ofert wolnorynkowych - pozataryfowych.
Odbiorców w grupie G jest w Polsce ponad 15 mln. Oznacza to, że co najmniej 5 mln gospodarstw domowych w połowie roku 2019 nie korzystało z zatwierdzanych przez regulatora taryf na energię elektryczną.
Według najnowszych opublikowanych przez URE danych, od stycznia do października 2019 r. z prawa zmiany sprzedawcy energii elektrycznej skorzystało 44,8 tys. odbiorców z grupy gospodarstw domowych. W sumie, odbiorców, którzy zmienili sprzedawcę było w tym momencie niemal 650 tys. Grupa ta przez 10 miesięcy 2019 r. powiększyła się o 7,4 proc.
We wrześniu 2019 r. w grupie taryfowej G przeprowadzono 3135 zmian sprzedawcy, a w październiku 2019 r. liczba ta wyniosła 4250 zmian. Najwięcej zmian w 2019 r. było w kwietniu - 5,9 tys.
W całym 2018 r. w grupie gospodarstw domowych sprzedawcę energii elektrycznej zmieniło 57,5 tys. odbiorców, w cały, 2017 r. - 84 tys., a w 2016 r. - 71 tys.(PAP)
wkr/ skr/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 25.12.2019, 12:03 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |