Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Według raportu "Inwestycje amerykańskie w Polsce. Partnerstwo dla sukcesu na kolejne 100 lat!" rozbudowana sieć partnerów biznesowych świadczy o wysokim poziomie integracji amerykańskich firm, które przyczyniają się do tworzenia wartości dodanej w polskiej gospodarce.
Minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz podkreśliła w liście do uczestników czwartkowego Polsko-Amerykańskiego Szczytu Gospodarczego, że "amerykańscy partnerzy są jednymi z kluczowych kontrahentów na naszym rynku". Zaznaczyła, że coraz więcej amerykańskich firm inwestuje w sektor badań i rozwoju oraz w zaawansowane technologicznie projekty. "Na nich nam szczególnie zależy, co podkreślamy w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Korzyści są obopólne. Obroty handlowe Polski z USA w 2017 r. osiągnęły rekordowy poziom 12,7 mld dol. To plus 22 proc. w porównaniu do roku 2016, kiedy wartość obrotów handlowych wyniosła 10,5 mld dol. Jestem przekonana, że w najbliższych latach ich wartość będzie jeszcze większa" - czytamy.
Amerykańskie przedsiębiorstwa w Polsce, jak zaznaczono w raporcie, najczęściej współpracują maksymalnie z 50 polskimi firmami. Ale co piąty inwestor ma relacje z ponad 500 lokalnymi partnerami biznesowymi.
Firmy amerykańskie, jak podkreślono, są zaangażowane w działalność CSR (większość podmiotów objętych badaniem uczestniczy w różnego rodzaju akcjach charytatywnych i edukacyjnych; duże firmy często powołują do życia własne fundacje, które realizują zadania z obszaru Społecznej Odpowiedzialności Biznesu). Ponadto "dążą do parytetu płci wśród pracowników". (PAP)
maja/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 26.04.2018, 11:33 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |