Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W środę zostanie ogłoszony konkurs na dom z prefabrykacji. "Podstawą tego konkursu będzie wypracowanie własnej, BGKN-owskiej technologii prefabrykacji" - powiedział Muszyński.
Jak zaznaczył Muszyński, "jeżeli nawet wszystkie firmy, które działają w branży prefabrykacji, produkowałyby 100 proc. tylko na polski rynek, a nawet zdwoiłyby swoje moce przerobowe, to będzie to tylko 30 proc. naszych potrzeb, potrzeb Polski". Dodał, że "musimy iść krok dalej, czyli przygotować własną technologię. Po to jest ten konkurs" - powiedział. "To jest krok ku rozszerzeniu rynku prefabrykacji domów" - dodał.
Jak przypomniał Muszyński, "w czasach minionych, w każdym mieście była fabryka domów, następnie to zanikło z oczywistych względów". "Być może rozwiązaniem problemów mieszkaniowych, rozwiązaniem problemu +rąk do pracy+ będzie budowa w wielu miastach (...) zakładów prefabrykacyjnych, opartych o naszą technologię".
Zdaniem Muszyńskiego do programu domów prefabrykowanych niezbędne będzie "wdrożenie tych wszystkich firm, które pracują w betonie, a niekoniecznie w prefabrykacji domów".
Jak zaznaczył, ważna w przypadku domów z prefabrykacji jest cena, która jest skorelowana z transportem. Fabryka domów może być oddalona od miejsca budowy "maksymalnie 100 kilometrów". "Więcej nie pojedziemy, bo ta cena w prefabrykacji będzie nieopłacalna" - podkreślił.
BGK Nieruchomości odpowiada za komercyjny obszar programu Mieszkanie plus. Obecnie w budowie jest ok. 2 tys. mieszkań, kolejne 25 tys. jest w przygotowaniu. Budowy trwają m.in. Katowicach, Wałbrzychu, Kępnie, Kępicach i Gdyni. (PAP)
mp/ skr/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 08.08.2018, 11:25 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |