Newsletter

W Głuchowie k. Łodzi powstaje centrum logistyczne Zalando

19.04.2018, 21:50aktualizacja: 19.04.2018, 21:50

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W Głuchowie k. Łodzi powstaje centrum logistyczne platformy zakupowej Zalando, które swoją działalność ma rozpocząć jesienią 2019 r. Inwestor zapowiada, że stworzy tysiąc nowych miejsc pracy.

W czwartek na terenie budowy zawieszono tradycyjną wiechę. Jak poinformował Jan Bartels z Zalando, ukończona została jedna z czterech części centrum logistycznego; kolejnym etapem będzie rozpoczęcie prac wykończeniowych wewnątrz budynku.

Centrum logistyczne w Głuchowie k. Łodzi jest drugą na terenie Polski – po oddanym w ubiegłym roku podobnym centrum w Gardnie koło Szczecina - wspólną inwestycją realizowaną przez firmę Goodman dla Zalando.

"Na fakt, że centrum stanie akurat w Głuchowie pod Łodzią miały wpływ liczne czynniki - m.in. położenie geograficzne w centralnej Polsce, obecność potencjalnych pracowników i rozwinięta infrastruktura znajdująca się w pobliżu autostrad A1 i A2. Kluczowe znaczenie miała także sprawna współpraca z władzami lokalnymi, regionalnymi oraz krajowymi" - zaznaczył Bartels.

Nowy obiekt Zalando będzie miał 130 tys. m kw. i będzie obsługiwany przez zewnętrznego usługodawcę logistycznego. Rozpoczęcie testów operacyjnych przewidziane jest na koniec tego roku. Zalando zapowiada, że w nowym centrum stworzy około 1 tys. nowych miejsc pracy.

Zalando to platforma modowa z siedzibą w Berlinie, która sprzedaje odzież, obuwie i akcesoria z darmową dostawą i zwrotem. Swoją ofertę dostosowuje do specyfiki każdego z 15 obsługiwanych krajów europejskich.

Adresy internetowe Zalando generują co miesiąc ok. 160 mln odsłon; w trzecim kwartale 2016 r. ponad 65 proc. pochodziło z urządzeń mobilnych, co daje prawie 19,2 mln aktywnych klientów.(PAP)

autorka: Agnieszka Grzelak-Michałowska

agm/ dym/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 19.04.2018, 21:50
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ